Společnost


České aukce s.r.o.

Počet nahlášených stížností:20
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#35154Žádost o zrušení vymáhání smluvní pokuty

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 1 den 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
29.08.2019, před 5 lety

Miroslav Hanzelka

Znění stížnosti

V září 2017 jsem podepsal při návštěvě dealera přihlášku k výběrovému řízení k nákupu el. energie a plynu se spol. České aukce. Po zjištění podvodného jednání jsem žádal o zrušení přihlášky. Zrušení mi bylo potvrzeno 19.11.2018. Nyní 26.08.2019 mi byl doručen dopis- Výzva k úhradě dlužné částky 3x4000Kč jako smluvní pokuty. Protože jsem přihlášku č. 14600 zrušil nechci platit žádnou smluvní pokutu .Spol. české aukce postoupila práva spol.


Produkt

Číslo přihlášky 14600


Požadované řešení

Písemné zrušení výzvy k úhradě smluvní pokuty.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.8.2019 10:31, před 5 lety

Co se týče případné smluvní pokuty při ukončení závazku, dle nálezu Ústavního soudu, sp. zn. I. ÚS 3512/11, platí, že v rámci spotřebitelských smluv ujednání zakládající smluvní pokutu zásadně nemohou být součástí tzv. všeobecných obchodních podmínek, nýbrž toliko spotřebitelské smlouvy samotné. Pokud je ujednání o smluvní pokutě pouze součástí obchodních podmínek, tak je ve vztahu ke spotřebiteli překvapivé a pro něj neúčinné.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.9.2019 16:28, před 5 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.