Počet nahlášených stížností: | 1232 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 13 |
Dne 28.8.2019 v 7:00 jsem obdržel sms zprávu, že od 8 do 10 bude doručování dvou balíků. V následující hodinu jsem zavolal kurýru a řekl, že balíky převezme moje přítelkyně a musíte zazvonit ve zvonek s mým příjmením. V 9:15 ráno kurýr PPL doručil dvě zásilky jinému člověku, pravděpodobně podvodníku, který stal u baráku a řekl, že ví komu to je a že bydlíme spolu. Kurýr PPL bez otázek apod. doručil balíky a odjel. Nepostupoval dle moje instrukce: nezazvonil ve zvonek a nedoručil to holce! Doručil to nějakému muži, který prostě stal u baráku. Podle slov kurýra ten muž pustil ho do baráku a oni šli spolu do bytu č. ... . Ale já bydlím v jiném bytu a patře. Dle PPL stížnosti se podávají ústně přes telefon, ale já tomu nevěřím, protože nedostanu potvrzení o tom, že se to opravdu zaevidovali. PPL taky říká, že to bude hrazeno kurýrem. Žádost je podána do policii. Policie říká, že kurýr má hmotnou zodpovědnost.
Boty a oblečení
Prověřování slov kurýra, možná je to jenom historka z jeho slov a že ukradl to on. Vrácení zásilek (což už je pravděpodobně není možné) nebo vrácení peněz.
|
Tweet |
Podle čl. 4 odst. 2 všeobecných podmínek doručování zásilek PPL (dále jen "VOP) je společnost oprávněna doručit zásilku náhradnímu příjemci, nejedná-li se ohledně dané zásilky o službu "Pouze Příjemci" a není-li v čase doručení na adrese zadané odesílatelem přítomen příjemce, ani jím zplnomocněná osoba. Za náhradní příjemce se považují plnoletí příbuzní příjemce či jiné osoby nacházející se v prostorách na adrese příjemce. Pokud je na adrese příjemce místo s centrálním příjmem (např. recepce či podatelna), společnost doručí zásilku na místo takového centrálního příjmu.
Pokud tedy zásilka nebyla určena pouze příjemci, mohl zaměstnanec společnosti dle VOP zásilku předat osobě, která se na uvedené adrese nacházela.
Jelikož smlouvu o přepravě zřejmě v tomto případě uzavíral se společností prodávající, je za včasné doručení zboží odpovědný právě on, protože povinnost dodat zboží je dle českého práva splněna dojitím zboží do místa dodání, tj. standardně do bydliště spotřebitele. Prodávající je v takovém případě také oprávněn uplatnit reklamaci u svého smluvního partnera, pokud služba nebyla poskytnuta v souladu se smlouvou.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.