Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Dobrý den,dne 25.7.2019 mi bylo pracovnicí O2 paní E.S.nabídnuto měsíční zkušební užívání přenosného modemu Zyxel. Bylo mi řečeno, že rozhodnu-li se poté pro službu, budu za ni měsíčně platit 398 Kč.Dne 26.7. 2019 mi modem přišel poštou.Ve zkušebním období jsem modem musela i několikrát denně restartovat, a tak jsem uvažovala o pořízení modemu jiného.- Doma máme také pevný internet Optimal HD,a proto jsem se ke konci zkušebního období rozhodla tento pevný internet zrušit, abych neplatila za dva internety.V pátek 23.8.mi přišlo poštou vyúčtování a ke svému překvapení jsem zjistila, že bez mého předchozího souhlasu mi již služba byla zavedena. Navíc jsem zjistila, že místo sjednaných 398 Kč mi bylo účtováno 434,60 Kč a k tomu splátky za modem 99 Kč měsíčně po dobu 48 měsíců.
Dostavila jsem se tedy na prodejnu O2 v Ústí nad Orlicí,kde jsem nejprve chtěla zrušit pevný internet. Zaměstnankyně mi vytočila číslo na jiného pracovníka, který mi radil pevný internet nerušit, neboť je kvalitnější (a zároveň mi poradil, jak si pevný modem upravit na WiFi, takže ho bude možno využívat i při surfování na mobilu). Chtěla jsem tedy vrátit modem přenosný, který jsem měla na zkoušku, a bylo mi zaměstnankyní prodejny řečeno, že to už nelze, protože po oné měsíční zkušební době začala platit smlouva NA DVA ROKY (o které mi nikdo neřekl). Takže teď opravdu musím platit za dva internety?
Ráda bych vrátila přenosný modem Zyxel.
|
Tweet |
Pokud byl při nabízení služby či zboží sdělen spotřebiteli nepravdivý údaj, mohlo by se jednat o klamavou obchodní praktiku, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Dozor nad dodržováním zákona o ochraně spotřebitele na úseku komunikací provádí Český telekomunikační úřad. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušuje zákon o ochraně spotřebitele, je vhodné podat podnět tomuto úřadu.
Pokud byl spotřebitel při uzavírání smlouvy uveden v omyl, mohlo by být právní jednání (uzavření smlouvy) neplatné.
Dozorový orgán je oprávněn požadovat po podnikateli, aby ve správním řízení prokázal správnost skutkových tvrzení v souvislosti s obchodní praktikou, jestliže se takový požadavek s ohledem na oprávněné zájmy podnikatele a kteréhokoliv účastníka řízení jeví vzhledem k okolnostem daného případu jako přiměřený. Pokud podnikatel nepředloží požadované důkazy nebo pokud dozorový orgán považuje důkazy předložené za nedostatečné, považují se skutková tvrzení za nesprávná.
Nesouhlasí-li spotřebitel s vyúčtováním služeb, měl by uplatnit reklamaci. Reklamaci na vyúčtování ceny je spotřebitel oprávněna uplatnit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 2 měsíců ode dne dodání vyúčtování ceny za poskytnutou službu. Společnost je povinna vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu, nejpozději do 1 měsíce ode dne doručení reklamace. Doručení vyřízení reklamace musí být provedeno prokazatelným způsobem.
V případě, že společnost reklamaci zamítne nebo uplyne lhůta pro její vyřízení, může se spotřebitel do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace (nebo uplynutí lhůty pro její vyřízení) obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne.
V případě, že se spotřebiteli nepodaří vyřešit spor smírnou cestou, může se obrátit s žádostí o mimosoudní řešení sporu na Český telekomunikační úřad. Více informací k nalezení zde: https://www.ctu.cz/mimosoudni-reseni-spotrebitelskych-sporu
Dobrý den,
pro zřízení služby je vždy potřeba, aby zákazník podepsal smlouvu, kde jsou dané náležitosti uvedeny. Zřízení služby určitě ověříme, případně předáme Váš podnět k prověření na příslušné oddělení. Bohužel však potřebujeme doplnit číslo služby a datum narození z důvodu ověření, případně rodné číslo majitele.
Údaje a odkaz na tuto stížnost nám tak zašlete na e-mail info@o2guru.cz.
S přáním hezkého dne
Martin Stalmach
Guru pro Social Media, O2
Dobrý den,poslala jsem na uvedenou mailovou adresu datum narození, číslo služby nevím, kde zjistit. Dostala jsem odpověď od O2 guru Peti, že neví, o co se jedná a na co jsem si stěžovala, takže jsem mu svou stížnost přeposlala.
J.Hackenschmiedová
Velice děkuji za doplnění. Předal jsem Váš „případ“ kolegům z reklamačního oddělení, kde jsem jim situaci popsal. Ti ji prověří a v rámci řešení Vás budou kontaktovat. Maximální doba řešení je jeden kalendářní měsíc, avšak zpravidla se tak děje mnohem dříve.
S přáním hezkého dne
Martin Stalmach
Guru pro Social Media, O2
Děkuji, snad je ode mne vše v pořádku.
J. Hackenschmiedová
Dobrý den,
dle informací od kolegů byla již vyřešena. Domluveno bylo zrušení služby bez sankcí a výpovědní lhůty + navrácení modemu na prodejně.
S přáním hezkého dne
Martin Stalmach
Guru pro Social Media, O2
Hodnocení:
Komentář: Velice děkuji a přeji vše dobré!
J.Hackenschmiedová