Počet nahlášených stížností: | 466 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 8 |
Dobrý den,
dnes jsem poprvé ve vašem letáku zaznamenala dárek za nákup Milka produktů - hrnek Milka.
Nakoupila jsem v hypermarketu Tesco v Kladně Milky za 150,-. Šla jsem na informace pro dárek a bylo mi řečeno, že již nejsou, že "byly hned pryč" dle slov paní na informacích. Zeptala jsem se proč tedy cedule nesundají, když už dárky nemají, bez odpovědi. Zeptala jsem se tedy znovu, paní se otočila zpět k počítači a víc nepromluvila.
První věcí je, že pokud nabízíte dárky za nákup určitého produktu, měli byste jich mít více než méně. Druhá věc, neochota zaměstnanců, nyní tedy konkrétně této paní. Třetí věc, klamavá reklama. Pokud dárky dojdou, bylo by přinejmenším vhodné zákazníky upozornit předem, ne až po nákupu.
Na příští "akci" více dárků, v případě, že již nebudou k dispozici, upozornit na prodejnách předem!
|
Tweet |
Prodávající při propagaci svého zboží (včetně doprovodných akcí) činí vůči spotřebiteli nabídku k uzavření smlouvy a zavazuje se dodat toto zboží. Z tohoto pravidla však existují dvě výjimky. Jednou z nich je výhrada vyčerpání zásob a druhou je ztráta schopnosti podnikatele plnit. Pokud pro velký zájem kupujících není prodávající schopen dodat zboží, nenese za to zodpovědnost, pokud tedy tak nejedná úmyslně. Není tedy po právu požadovat po prodávajícím dodání zboží, bylo-li vyprodáno.
Kdyby ale prodávající slibované zboží vůbec neměl v úmyslu dodat a celá akce měla sloužit pouze k nalákání zákazníků na jeho služby, mohlo by takové jednání naplňovat znaky tzv. vábivé reklamy, která je zakázanou obchodní praktikou dle přílohy 1 písm. d) k zákonu o ochraně spotřebitele. Má-li spotřebitelka důvodné podezření, že společnost porušila svou zákonnou povinnost, může se obrátit na krajský živnostenský úřad, který je v tomto případě kompetentní vyhodnotit, zda se společnost dopustila klamavé obchodní praktiky dle přílohy 1 písm. d) zákona o ochraně spotřebitele a případně má možnost prodávajícímu uložit ve správním řízení pokutu.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.