Počet nahlášených stížností: | 45 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
po předchozích (pozitivních) zkušenostech jsem dne 21. 3. 2018 zakoupila ve slevě voucher na ošetření kyselinou hyaluronovou v Platan Clinique v hodnotě 2.490 Kč. Dne 17.4.2018 jsem poté zakoupila ve slevě druhý voucher na ošetření 1x ULTIMATE LIFTING v ceně 17.900 Kč. Telefonicky jsme společně domluvili termín plánovaného ošetření. Termín byl však ze strany Platan Clinique několikrát přeložen z různých důvodů, následně bez předešlého upozornění byla zavřena pobočka v Olomouci (ve které měl původně zákrok proběhnout). Souhlasila jsem tedy, že dojedu na pobočku do Brna. Když jsem tam dojela, bylo mi sděleno, že onen zákrok (kys. hyaluronovou, který jsem už v minulosti jednou podstoupila) mi provedou jinou, mnohem invazivnější metodou, která mě vyřadí z provozu na několik dní (což si kvůli zaměstnání nemohu dovolit). Podotýkám, že jsem o této skutečnosti nebyla dopředu informována a do Brna jsem tak jela úplně zbytečně. Byla jsem tehdy ujištěna, že pobočka v Olomouci bude brzy znovu otevřena a zákrok mi tam bude proveden stejnou metodou, jakou jsem již podstoupila v minulosti. Tak se nestalo. Termín ošetření mi byl ještě asi dvakrát přeložen, a pak mi došla trpělivost. Platan Clinique jsem oznámila, že už žádný termín nechci a že požaduji vrácení peněz za oba vouchery. Toto s nimi řeším od cca září 2018. Od té doby proběhlo několik telefonátů, kde mi bylo několikrát slíbeno, že peníze budu mít na účtu do 30 dnů, do konce měsíce, do Vánoc, že to předávájí šéfům, že už to řeší ti a pak zase ti. Nyní je konec srpna 2019 a peníze stále nemám. Platan Cliique jsem už zaslala i předžalobní výzvu. Toto je z mé strany poslední šance vyřešit to mimosoudně.
S pozdravem
Kateřina Rožnovská
Požaduji rychlé vrácení peněz na účet, a to za oba vouchery (oba jsem však zakoupila ve slevě a celková pořizovací cena obou voucherů dohromady tak činila 15 292,50 Kč).
|
Tweet |
Pokud se smluvní strany dohodly na zrušení smlouvy od počátku, mají povinnost vrátit si plnění tak, jak si sjednaly. Strana, která takto nepostupuje, drží majetkový prospěch bez právního důvodu (právní důvod dohodou o zániku smlouvy odpadl), jednalo by se tedy o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Jestliže spotřebitelka již zaslala předžalobní výzvu společnosti, ale ta bezdůvodné obohacení nevrátila, bude nutné svůj nárok uplatnit u soudu.
Spotřebitelka má také ještě možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.