Počet nahlášených stížností: | 112 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Posílám zásilky přes spediční společnost In time. Před nějakým časem byla jedna ze zásilek, která byla v originálním balení, zničena. Společnost se hájí tím, že zboží bylo špatně zabalené. Od velkoobchodného dodavatele mám však informaci, že takto balené zboží standartně odesílají zákazníkům a v minulosti žádný takový problém neměli. Když jsem se snažila reklamaci uplatnit, neuspěla jsem. Zásilka byla pojištěná na 12000Kč a cena zboží je 10500Kč. Jak se mohu bránit?
Spediční společnost In time
Uvítala bych, kdyby mi společnost uhradila znehodnocené zboží, na kterém vznikla škoda.
|
Tweet |
Předmětem smlouvy je přepravit zásilku z určitého místa do jiného určitého místa, případně i obstarání nebo provedení úkonů s přepravou souvisejících. Dle ustanovení § 2478 platí, že vznikne-li na převzaté zásilce při obstarávání přepravy škoda, zasílatel ji nahradí, neprokáže-li, že škodu nemohl odvrátit.
I v případě, kdy by se na smlouvu nahlíželo čistě jako na smlouvu o přepravě věci platí obdobná úprava. V tomto případě je vhodné zmínit § 2566 odst. 3 občanského zákoníku, který stanoví: Způsobí-li škodu vadný obal zásilky, dopravce se povinnosti k náhradě škody zprostí důkazem, že odesílatele na vadu při převzetí zásilky k přepravě upozornil; byl-li vydán nákladní nebo náložný list, musí v něm být vada obalu poznamenána. Neupozorní-li dopravce na vadný obal, zprostí se povinnosti k náhradě škody důkazem, že vadu nemohl při převzetí zásilky poznat.
Společnost IN TIME SPEDICE, spol. s r.o. nereagovala na naši výzvu k řešení stížnosti. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.