Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Ve třetím měsíci jsem zaplatila na jeden měsíc 143 Kč.I když psali že je to vše zdarma. Po měsíci mě strhli bez mého souhlasu přes 2000 Kč.
Napsala jsem e-mail o zrušení a nebylo mi odpovězeno. Kartu jsem si zablokovala. Celou záležitost jsem myslela , že je vyřízena.Minulý týden mi přišla upomínka za nedoplatek 2500 Kč. Už jsem psala na společnost 3 výpovědi. Pořád mi vyhrožují že bude semnou vedeno správní jednání a exekuce.
Prosím Vás myslím si , že nejsem sama,tato společnost se obohacuje.
Je mi 58 let, chci tuto věc vyřešit kladným vyřízením.
Chci aby tato společnost mi vrátila peníze a zrušila členství které jsem s nimi nikdy neuzavřela.Dekuji za kladné vyřízení.
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelkou a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitelku o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitelku o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitelku řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitelku o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohla by spotřebitelka namítat neplatnost smlouvy, neboť byla uveden společností v omyl.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Takové ujednání by bylo tudíž neúčinné, v případě soudního sporu by se jej tudíž společnost nemohla dovolávat. Spotřebitelka proto není povinna společnosti nic hradit, neboť smlouva nemohla být bez jasného a informovaného souhlasu spotřebitelky automaticky prodloužena.
Vymáhá-li společnost tento údajný dluh prostřednictvím inkasních agentur, nemají tyto inkasní agentury žádná speciální oprávnění oproti běžnému věřiteli (například nemohou nařídit exekuci).
Pokud navíc spotřebitelka vypověděla smlouvu, došlo k ukončení smluvního vztahu mezi ní a společností. Výpovědí ztratila společnost právní důvod, na základě kterého mohla požadovat po spotřebitelce zaplacení členského poplatku. Následné vymáhání se tak jeví jako bezpředmětné.
Spotřebitelka by si měla uchovat veškerou dokumentaci, která prokazuje, že smlouvu se společností ukončila, případně že se snažila smlouvu ukončit, avšak ze strany společnosti jí to nebylo umožněno.
Dobrý den,
prosím, kontaktujte nás v uvedené záležitosti přímo na adrese michal.hlavacek@be2.com,
děkujeme Vám.
Ano pokračovat v případu
Stížnost tedy přeřazujeme na společnost a žádáme ji, aby reagovala.
Tímto žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. Pokud tak společnost neučiní, bude stížnost uzavřena.
Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.