Počet nahlášených stížností: | 18 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
28.1.2019 jsem si na e-shopu objednala a okamžitě uhradila bankovním převodem cenu křesla ve výši Kč 5.990,-. 8.3.2019 jsem obdržela zásilku, ve které bylo zcela jiné křeslo, než které jsem objednala. 8.3.19 jsem křeslo písemně ihned reklamovala a požadovala vrácení peněz. Na reklamaci nikdo písemně ani telefonicky nereagoval. 9.4.19 jsem písemně odstoupila od kupní smlouvy - nikdo nereagoval.
29.4.19 si pracovníci společnosti křeslo odvezli. 3.5.2019 jsem obdržela od společnosti dobropis s tím, že do 17.5.2019 mi budou vráceny peníze. Nestalo se. 6.6.19 jsem společnosti zaslala výzvu k vydání bezdůvodného obohacení. Ani v tomto případě nikdo neodpověděl, nikdo nereaguje na telefony anebo maily. Naposledy jsem se informovala na stav věci vrácení peněz v měsíci červenci-opět bez odpovědi.
Částka to není malá a jednání je přinejmenším neseriozní. Děkuji za pomoc.
Relaxační křeslo ušák René látka červená, dřevo wenge Kč 5.990,-
Požaduji vrácení peněz za křeslo, které mi nebylo dodáno.
|
Tweet |
Pokud byla reklamace vyřešena odstoupením od smlouvy, mají smluvní strany povinnost vrátit si poskytnutá plnění. Strana, která takto nepostupuje, drží majetkový prospěch bez právního důvodu (právní důvod dohodou o zániku smlouvy odpadl), jednalo by se tedy o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Společnost je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.