Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
U pana Bendika na eshopu moderniinterier.com jsme si zakoupili jídelní zidle Ornelo.
Po sestavení nam bylo jasné, ze zidle nemá potřebnou stabilitu. Ihned jsme s panem Bendikem v teto věci komunikovali a přislíbil řešení. Zůstalo bohužel u slibu.
Po dalsi marné komunikaci jsme přistoupili k reklamaci.
Překvapivě nam po 30ti dnech oznámil, ze reklamaci neuznává, reklamacni protokol však nezaslal. Naštěstí aspoň zidle poslal zpět (v těch samých, nerozbalenych krabicích).
Již zde jsem nabyl dojmu, ze není všechno v pořádku.
Zadali jsme zidle znalci k vyhotoveni posudku, který jednoznačně označil zidle za zmetek, navíc nebezpečný.
O výsledku posudku jsem pana Bendika opět informoval, bohužel se opět jen vymlouval a sliboval, jak vše urgentne vyřeší.
Nereagoval ani na vyzvu advokata, předpokládám, ze nemá ani korunu, jinak si nedovedu vysvětlit jeho pasivitu.
Nyní podáváme žalobu. Vzhledem k jednoznačnému posudku o výsledku nepochybuji, o solventnosti pana Bendika ano.
Ing. Tomáš Mazáč
Zidle Ornelo - dle posudku zmetek, nesplňuje základní požadavky na bezpečnost výrobku
Požadují vracení kupní ceny, úhradu přepravních nákladu při reklamaci i pro znalecký posudek, úhradu nákladu na posudek.
Dále bych rad varoval ostatní spotřebitele před tímto e-shopem a Filipem Bendikem, jako neseriózním obchodníkem.
|
Tweet |
Prokázal-li spotřebitel znaleckým posudkem, že reklamace byla neoprávněně zamítnuta, má právo na její řádné vyřízení dle závěrů vyslovených znalcem (odstranitelná x neodtranitelná vada). Pokud se tak nestalo ve stanoveném termínu, mohl spotřebitel od smlouvy odstoupit a v takovém případě byl prodávající povinný vrátit mu kupní cenu a uhradit účelně vynaložené náklady související s uplatněním reklamace. Podáním žaloby k soudu je pravděpodobné, že prodávajícímu vzniknou vyšší náklady.
Subjekt Bendík Filip byl o podaných stížnostech informován. Doposud však nevyužil možnost se ke stížnostem vyjádřit. Vzhledem k tomu, že je mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.
Spotřebitelé mají nadále možnost pokračovat v řešení sporu v občanskoprávním řízení. Před samotným případným podáním žaloby doporučujeme zaslat subjektu předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu.