Společnost


HAVEX-auto s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#35222Neuznaná reklamace ani odstoupení od kupní smlouvy

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 5 dnů 8 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
02.09.2019, před 5 lety

Lukáš Kracík

Znění stížnosti

Dobrý den na osobním automobilu škoda fabia III rok 2017 se vyskytla závada motoru.
Auto bylo zakoupeno ve Vrchlabí v Havex auto s.r.o.

Učinil jsem to, že jsem nejprve žádal o opravu vozu v plné záruce. Oprava mi byla zamítnuta, že je neoprávněná. Což se mi nelíbilo.
A z důvodu toho, že tímto porušili část kupní smlouvy, jsem zažádal o odstoupení od kupní smlouvy, nebylo mi vyhověno a navíc to smetli ze stolu.


Produkt

Škoda Fabia III 1.0 TSI 81KW, 6AN4 631, TMBJR6NJ0J7079648


Požadované řešení

odstoupení od kupní smlouvy.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.9.2019 08:43, před 5 lety

Pokud se v daném případě jednalo o koupi ojetého vozidla, pak platí (stejně jako u kterékoli použité věci), že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.

U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil (v daném případě je podstatné, že vada nebyla uvedena v předávacím protokolu). Také se záruka nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. V takovém případě by bylo nutné posoudit, jaká je obvyklá životnost vadné součástky.

Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitel žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu.

Pokud by došlo k situaci, že autobazar reklamaci zamítne jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.2.2020 15:49, před 5 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.