Počet nahlášených stížností: | 5 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Nákup zájezdu přes server Hyperslevy. Při rezervaci CK oznámila přesun termínu pro nezaplnění autobusu (2 týdny před termínem odjezdu). Navrhovaný, nový, termín nám však bohužel nevyhovoval a s nabídnutým přesunem na další rok jsme nesouhlasili a požadovali jsme navrácení uhrazené částky. Následně CK citovala Obchodní podmínky:
"Pokud je na výlet uplatněna sleva na základě zakoupeného voucheru, má CA právo, v případě neobsazení zájezdu, změnu termínu na nejbližší možný, což není důvodem ke stornu zaviněného CA. Pokud klient se změnou termínu nesouhlasí, má právo slevu vyčerpat v průběhu jednoho roku nebo požádat o storno zájezdu, přičemž se zavazuje zaplatit poplatek ve výši 30% z ceny voucheru."
To je ovšem podle našeho názoru v rozporu se zákonem (občanský zákoník §2531 a §2534).
S CK komunikuju prostřednictvím emailu a server hyperslevy celou dobu držím v kopii. Hyperslevy odpověděli, že mi mohou uhrazenou částku vrátit až po schválení cestovní kanceláří.
3denní výlet do Paříže a Disneylandu s návštěvou lázní Amberg
Navrácení celé uhrazené částky v souladu s občanským zákoníkem
|
Tweet |
Dle ustanovení § 2536 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, může pořadatel zájezdu odstoupit od smlouvy v případě, že počet osob přihlášených na zájezd je nižší než nejnižší počet určený ve smlouvě a pořadatel oznámil zákazníkovi zrušení zájezdu ve lhůtě určené ve smlouvě. Lhůta nesmí být nižší, než dvacet dní před zahájením zájezdu v případě cest trvajících déle než šest dní, sedm dní před zahájením zájezdu v případě cest trvajících dva až šest dní a čtyřicet osm hodin před zahájením zájezdu v případě cest trvajících méně než dva dny.
Dále může pořadatel odstoupit od smlouvy, pokud mu v plnění závazku brání nevyhnutelné a mimořádné okolnosti a zrušení zájezdu oznámil zákazníkovi bez zbytečného odkladu ještě před zahájením zájezdu.
Pořadatel v těchto případech vrátí zákazníkovi veškeré uhrazené platby za zájezd, nevzniká mu však vůči zákazníkovi povinnost k náhradě škody.
Při odstoupení od smlouvy pořadatel vrátí bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů po ukončení závazku ze smlouvy, veškeré platby uhrazené zákazníkem.
V případě nevrácení veškerých plateb uhrazených zákazníkem, by se jednalo o bezdůvodné obohacení upravené § 2991 občanského zákoníku. Další informace a interaktivní vzor nalezne spotřebitelka zde: https://www.dtest.cz/clanek-3510/vyzva-k-vydani-bezduvodneho-obohaceni .
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebitelce peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zároveň spotřebitelka může žádat zákonný úrok z prodlení.
Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitelka má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://www.coi.cz/informace-o-adr/).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.