Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 11.6.2019 jsem si zakoupila u prodejce INN OZC Zlaté jablko Zlín, nám. Míru 174, 2 páry obuvi. Svršek přírodní kůže. Dne 29.6.2019 jsem reklamovala jeden pár obuvi, který očividně pouštěl barvu více než ten druhý. Tento pár obuvi jsem si vyzvedla dne 17.7.2019 s tím, že barva by měla být zafixována sprejem. Bohužel bez výsledku. Tudíž jsem dne 24.8.2019 podala žádost o druhou reklamaci bot, spolu s první reklamací druhého zakoupeného páru. Protože se domnívám, že boty si nekupujeme proto, aby nám barvily nohy. Boty je neúnosné nosit, není možné se nikde vyzout, jelikož mám úplně černé nohy. Barva nejde smýt z nohou ani napoprvé ve sprše. Reklamace ze dne 24.8.2019 mi prodejnou Zlín byla ihned zamítnuta a to 25.8.2019 dopisem, ve kterém stojí, že barvení není důvod k reklamaci a že při první reklamaci mi vyšli vstříct a nechali materiál nastříkat spec. přípravkem proti barvení. Boty a dopis jsem si převzala dne 30.8.2019 s tím, že nesouhlasím s vyjádřením reklamace. Romana Řezníčková
13152-38: boty 11613 ori nero - 1350 Kč, 13137-38: boty 846-a962 nero - 1490 Kč
Zboží chci vrátit a požaduji plnou finanční kompenzaci. Byly mi před koupí zatajeny skutečnosti, které prodavač o dané obuvi ví. Přístup paní prodavačky při druhé reklamaci byl víc než zarážející,jednala se mnou nevhodným a opovrhujícím tónem. Pokud prodavačka boty prodává, vychválí je do nebe, pokud je problém...dává od všeho ruce pryč a ještě není pomalu jsoucí boty převzít k reklamaci. Právě to se mi v této prodejně stalo. Kupovala jsem boty i s tím, že svršek je z přírodního materiálu. Nikdo neřekl, ani neupozornil na to, že obuv by mohla pouštět. To bych si je rozhodně nekoupila!!! Uvádím tuto skutečnost proto, protože nejsem jediná, kdo si na barvení obuvi stěžoval. Paní prodavačka mi jasně sdělila, že to takhle řeší, fixačním sprejem a bývá to dobré. V mém případě to dobré není. A nekoupila jsem si obuv s přírodním svrškem proto, aby byla zafixovaná vrstvou škodlivého fixačního přípravku. Požaduji vrácení peněz!!
|
Tweet |
Ustanovení § 2161 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, stanovuje případy, kdy je věc vadná. Za vadu věci se bude považovat, pokud věc nebude mít vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné. Věc bude také vadná, pokud se nehodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá. Věc také musí odpovídat jakosti nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze.
Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.
Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitelka právo od smlouvy odstoupit, neboť její reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.