Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Platební upomínka mi byla naúčtována i když jsem mi nezdařila platba za VIP členství a profil jsem zrušil před 4roky
be2 seznamka
Chci zrušit profil i když jsem ho zrušil a nechci aby mi chodil výhružný email.
Děkuji P.S.
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Takové ujednání by bylo tudíž neúčinné, v případě soudního sporu by se jej tudíž společnost nemohla dovolávat. Spotřebitel proto není povinen společnosti nic hradit, neboť smlouva nemohla být bez jasného a informovaného souhlasu spotřebitele automaticky prodloužena.
Vymáhá-li společnost tento údajný dluh prostřednictvím inkasních agentur, nemají tyto inkasní agentury žádná speciální oprávnění oproti běžnému věřiteli (například nemohou nařídit exekuci).
Pokud navíc spotřebitel vypověděl smlouvu, došlo k ukončení smluvního vztahu mezi ním a společností. Výpovědí ztratila společnost právní důvod, na základě kterého mohla požadovat po spotřebiteli zaplacení členského poplatku. Následné vymáhání se tak jeví jako bezpředmětné.
Spotřebitel by si měl uchovat veškerou dokumentaci, která prokazuje, že smlouvu se společností ukončil, případně že se snažil smlouvu ukončit, avšak ze strany společnosti mu to nebylo umožněno.
Dobrý den,
prosím, kontaktujte nás v uvedené záležitosti přímo na adrese michal.hlavacek@be2.com,
děkujeme Vám.
Dobrý den.
Děkuji za vyjádření.
Dokumentaci,žádnou schovanou nemám jen vím,že jsem profil zrušil.
Na víc si pamatuju,že jsem chtěl VIP členství zaplatit přes telefon a jelikož karta kterou vlastním to neumožnovala platba se ani nezdařila a přesto mi bylo toto členství účtováno.
Tak nevím jestli mám dál reagovat??
Děkuji Petr Svoboda
Pokud spotřebitel kromě dalšího poslal společnosti výpověď či odstoupení od smlouvy ve lhůtě do 14 dnů od registrace, potom dle našeho názoru není dán žádný právní důvod k tomu, aby spotřebitel společnosti nějakou částku hradil.
Stížnost přeřazujeme zpět na spotřebitele, aby měl možnost reagovat.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.