Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den, 25.4 2019 jsem zaplatila poplatek na zkušební dobu členství na Be2. Po třech měsících mi bez upozorneni byla strhnuta plná částka za další tříměsíční období. Nepodařilo se mi členství ukončit a tento měsíc mi opět byla stržena částka za další tříměsíční období které nemám v plánu využívat. 2247Kč!
Chci pomoct s ukončením služby a vraceni prostředků za další tři měsíce, které jsem vůbec nechtěla využívat. Společnosti jsem již poslala ma mail písemnou žádost o výpověď a to jak na centrálu i panu Hlaváčkovi který by měl tyto žádosti vyřizovat. Společnost mne bez mého svolení okradla o další platbu a mám kvůli ní finanční problémy.
Cachová
Premium členství Be2
Zadám o zrušení premium služby, ukončení strhávání platby a vracení částky stržené za budoucí tříměsíční období, které nemám jakkoli v úmyslu využívat.
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byla uveden společností v omyl.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti be2 S.a.r.l. je možné smluvní vztah vypovědět. Výpověď by měla dle obchodních podmínek společnosti obsahovat následující údaje: úplné jméno, zemi, jejíž služby be2 využívá (zřejmě se jedná o zemi, ve které spotřebitel využívá službu), svou e-mailovou adresu zaregistrovanou u společnosti be2 a své uživatelské jméno (alternativně: šifru, která byla spotřebitelce přidělena). Tato výpověď by měla být dle obchodních podmínek společnosti zaslána poštou na adresu: be2 S.à.r.l., služby zákazníkům / ukončení, 13 rue du Commerce L-1351 Luxemburg, Luxemburg; nebo faxem na číslo 420 227203713. Nicméně z důvodu, že smlouva byla uzavřena přes internet, postačí (ač to obchodní podmínky neupravují), pokud bude výpověď zaslána na e-mailovou adresu společnosti (zakaznickyservis@be2.cz).
Pokud společnost spotřebiteli brání smlouvu zrušit, zkracuje tím spotřebitele na jeho právech a k takovému jednání se nepřihlíží. Spotřebiteli doporučujeme, aby si uchoval všechny dokumenty, které prokazují, že smlouvu řádně ukončil.
Platil-li spotřebitel při platbě přes internet platební kartou, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný chargeback. S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Z důvodu předběžné opatrnosti může spotřebitel rovněž požádat svou bankovní společnost o zablokování své platební karty. Blokace platební karty však může být spojena s určitým poplatkem.
Dobrý den,
prosím, kontaktujte nás v uvedené záležitosti přímo na adrese michal.hlavacek@be2.com,
děkujeme Vám.
Dobrý den, jak mám prosím nadále postupovat, když mi be2 odmítá ukončit smlouvu hned a nechce vrátit peníze zpět?
Jestliže spotřebitelka smlouvu vypověděla, doporučujeme kontaktovat banku s žádostí o tzv. chargeback a zároveň zablokovat platební kartu, aby se vyhnula jakémukoliv obdobnému jednání společnosti do budoucna.
A je to možné vrátit i přes to, že mi to bylo prodlouženo? Nemohou to poté ode mne vymáhat?
Zde je otázka, zda je prodloužení platně sjednáno. Dle našeho názoru je forma informování spotřebitele nedostatečná, a proto povinnost uhradit poplatek za prodloužení nevzniká. V takovém případě má spotřebitel nárok i na vrácení již uhrazeného poplatku. K tomu však upozorňujeme, že závazně posoudit situaci však může jedině soud.
Stížnost přeřazujeme na společnost, aby měla možnost reagovat.
Tímto žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. Pokud tak společnost neučiní, bude stížnost uzavřena.
Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.