Počet nahlášených stížností: | 661 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
u CZC.cz jsem v srpnu zakoupil notebook. Kritérium byl SSD disk a možnost rozšíření o další HDD disk. Cíl splnil model Lenovo L340, který měl SSD v M.2 slotu. Popisek zněl: "... široké možnosti volby pevných disků s možností kombinovat disky SSD M.2 a HDD jako optimální řešení rychlosti a kapacity" a dále "pro uživatelská data je určen pevný disk 256 GB SSD M.2 PCIe NVMe (+ volná pozice 2,5").
Chtěl jsem tedy notebook osadit dalším HDD diskem do oné 2,5" pozice, ale to nebylo možné, protože pozice v notebooku je, fyzicky, ale jinak funkční není (něco jako atrapa), protože zde není žádná konektorová výbava, kam disk zapojit. Na servisním středisku Lenovo mě odbyli s tím, že jde problém prodejce, prodejce s tím, že si mám sehnat konektor a rámeček. Jen díky znalosti v oblasti jsem si vyhledal o jaké komponenty jde - jenže se musí koupit v zahraničí, v ČR nejsou k sehnání a jsou nákladné - 2,5 - 3 tisíce korun.
Zajímá mě, zda je toto v pořádku, protože se cítím jako uvedený v omyl. V minulosti zakoupené notebooky se stejným popiskem byly vždy bez problému rozšiřitelné.
Lenovo Ideapad L340-15IRH Gaming 81LK
Zajištění konektoru a rámečku nebo sleva odpovídající ceně těchto OEM dílů.
|
Tweet |
Prodávající dle § 2161 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující věc převzal má věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal. Nemá-li věc vlastnosti, které prodávající popsal jedná se o vadu.
Projeví-li se na zboží vady během 6 měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že zboží bylo vadné již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající. Spotřebitel by měl prodávajícího vyzvat, aby vadu věci řešil v reklamačním řízení, v rámci kterého má spotřebitel nárok na odstranění vady opravou nebo výměnou věci za nový (bezvadný) kus. Není-li ani jedno z těchto dvou řešení možné, má spotřebitel nárok od smlouvy odstoupit. Reklamace musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do třiceti dnů ode dne uplatnění reklamace. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a spotřebitel má možnost od smlouvy odstoupit.
Pokud prodávající odmítá přijmout reklamaci, porušuje zákon o ochraně spotřebitele a dopouští se správního deliktu, za který mu může být udělena pokuta až do výše 3 000 000,- Kč. Dozor nad dodržováním povinností uložených zákonem o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila povinnost uloženou jí zákonem, je vhodné obrátit se na tento úřad.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost CZC.cz s.r.o. se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím svého zákaznického centra, oddělení reklamací, případně stížností. Co se týče dalšího řešení sporů se spotřebiteli, rozhodla se společnost spolupracovat pouze se službou mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci (ADR ČOI). Služba Vašestížnosti.cz je založena na principu oboustranné dobrovolnosti, proto jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.