Počet nahlášených stížností: | 117 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
Obracíme se na Vás s prosbou o pomoc.
Máme smlouvy u stabil energi 2x elektřinu 1x plyn.Problém nastal již loni na podzim, končila smlouva. Když jsme se rozhodli že jí ukončíme nikdo na naši žádost nereagoval, až po nějaké době stím že nám byla smlouva automaticky prodloužena. Letos na jaře jsme neobdrželi ani vyůčtování ani přeplatek který jsme mněli obdržet za vysoké zálohy na plyn který jsme nevyužívaly ani v předešlém roce a přsto zálohy sníženy nebyli. Ve smluvě je zaneseno že nezaslání vyůčtování je nedodržení podmínek ze strany dodavatele. Rádi bychom získaly vyůčtování a přeplatek. Zároveň bychom chtěli ukončit smlouvu pro nedodržení podmínek smluv. Bohužel s námi nikdo nekomunikuje.
Jediný kontakt byl cca před měsícem od anonymního pána který volal asi pětkrát stím že máme začít platit na jiný účet stím že převzali společnost a nyní se jmenují zelená elektřina.
Pokud by jste nám mohli pomoci, budeme moc rádi
S poděkováním
Roman Svoboda
Vyůčtování, přeplatek, ukončení smluv
|
Tweet |
Vyúčtování spotřeby plynu a elektřiny se obvykle provádí jednou ročně, není-li dohodnuté jiné vyúčtovací období, jak vyplývá z ustanovení § 15 odst. 1 vyhlášky č. 70/2016 Sb., o vyúčtování dodávek a souvisejících služeb v energetických odvětvích.
Ustanovení § 15 odst. 3 vyhlášky č. 70/2016 Sb. stanovuje, že obchodník s plynem provede bezplatně mimořádné vyúčtování, pokud zákazník ukončil odběr plynu v odběrném místě nebo změnil obchodníka s plynem.
Nebyl-li přeplatek z vyúčtování vyplacen včas, měl by spotřebitel uplatnit reklamaci. V takovém případě je společnost povinna reklamaci vyřídit a písemně informovat spotřebitele o vyřízení reklamace do 15 kalendářních dnů ode dne doručení reklamace.
Za nedodržení lhůty pro vyřízení reklamace vyúčtování dodávky plynu náleží spotřebiteli náhrada ve výši 750 Kč za každý den prodlení, nejvýše však 7 500 Kč a za nedodržení lhůty pro vyřízení reklamace vyúčtování elektřiny ve výši 600 Kč za každý den prodlení, nejvýše však 24 000 Kč.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, může se spotřebitel obrátit na Energetický regulační úřad, jenž rozhoduje spory mezi spotřebiteli a obchodníky o splnění povinností ze smluv, jejichž předmětem je dodávka nebo distribuce elektřiny, plynu nebo tepelné energie.
Dobrý den,
ano, vaše odběrná místa byla převedena na společnost Zelená elektřina s. r. o., vyúčtování od společnosti Stabil energy s. r. o. Vám bude vystaveno, ohledně dalších potřebných věcí se prosím obraťte na společnost Zelená elektřina.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Dobrý den, vyůčtování konečně dorazilo.
Platba přeplatku prozatím nebyla připsána na účet, přesto že splatnost byla avizována nejpozději 27.10.2019
Stížnost tedy přeřazujeme na společnost a žádáme ji o reakci a případné dořešení problému.
Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, může se spotřebitel obrátit na Energetický regulační úřad, jenž rozhoduje spory mezi spotřebiteli a obchodníky o splnění povinností ze smluv, jejichž předmětem je dodávka nebo distribuce elektřiny, plynu nebo tepelné energie.