Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dobrý den,
Dala jsem reklamovat IP kameru IGET SECURITY M3 zakoupenou 17. 1. 2019. Důvod reklamace - nešlo spárovat s aplikaci v telefonu, ze začátku to normálně fungovalo pak spadlo a už nešlo načíst, při pokusu spárovat dlouho se načítalo, a pak spadlo svítila jen černa obrazovka. Ale reklamace byla zamítnuta. Důvod zamítnuti, chybí nalepovací štítek s QR kódem, při podaní zboží na reklamaci štítek s QR kódem byl nalepen vzadu na kameře, ani v přebíracím protokolu není uvedeno, že chybí štítek, takže ten štítek museli ztratit v servisu. Zboží jsem odmítla přebrat, ale stejně mi ho poslali na pobočku, a dostala jsem e-mail že si kameru mam přijít vyzvednout, nechci přebírat nekompletní zboží, chci ho přebrat ve stavu, v jakém bylo odeslané na reklamaci. Jak mam dal postupovat? Kameru nutné potřebuji kvůli dítěti, už jsem přes měsíc bez kamery, protože v reklamaci se ztrácí důležité součástky.
Děkuji.
iGET SECURITY M3P20v2
já potřebuji kameru, takže je jedno jestli ji opraví nebo vymění, anebo vrátí peníze, a já si tu kameru koupím. děkuji.
|
Tweet |
Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost vrátit spotřebitelce zboží ve stavu, v jakém jej převzal. K prokázání stavu zboží v okamžiku jeho přijetí k reklamaci může posloužit reklamační protokol, který byla společnost spotřebitelce povinna poskytnout.
Chybí-li na zařízení štítek s QR kódem, jež funguje pouze jako jakási plomba sloužící k prokázání, zda bylo se zbožím manipulováno, případně slouží pro identifikaci zařízení, nemůže být jeho absence sama o sobě důvodem k zamítnutí reklamace. Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitelka právo od smlouvy odstoupit, neboť její reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.