Společnost


CELKOM Praha, spol. s r.o.

Počet nahlášených stížností:5
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#35281NEUZNANÁ REKLAMACE A NEUZNANÉ ODSTOUPENÍ OD KS PRO PŘEKROČENÍ LHŮTY K VYŘÍZENÍ REKLAMACE

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 26 dnů 12 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
03.09.2019, před 5 lety

Daniela Klívarová

Znění stížnosti

Dne 18. prosince 2016 jsem v e-shopu společnosti CELKOM Praha, spol. s r.o., www.shopblackberry.cz, ke kterému náleží provozovna na adrese Krkonošská 1607/10, 120 00 Praha 2, zakoupila mobilní telefon BlackBerry Passport se sériovým číslem 351852064245599 za cenu 9 900 Kč (devět tisíc devět set korun). Bohužel se na tomto mobilním telefonu vyskytla během deseti měsíců od jeho koupě vada spočívající ve vytvoření skvrn na displeji a následném odlepování displeje v levém horním rohu. Tato vada byla v provozovně společnosti reklamována dne 19. října 2017 panem H. Stav zařízení byl v reklamačním protokolu popsán slovy: "běžné známky opotřebení". Dne 7. listopadu 2017 se pan H. opět dostavil do provozovny společnosti k převzetí daného telefonu, zjistil ale, že reklamace byla servisem zamítnuta. Jako odůvodnění bylo v daném protokolu uvedeno, že "odlepení displeje způsobeno mechanickým namáháním zařízení ohybem - rám zařízení nese známky ohybu právě v bodě počínajícího odlepování displeje". S tímto odůvodněním zamítnutí dané reklamace pan H. na místě důrazně nesouhlasil a podal u společnosti tzv. reklamaci reklamace. A to zdůvodu toho, že při náběru zařízení do reklamace byl MT ve stavu běžného opotřebení, nikoliv s mechanickým poškozením, což také dokládá příslušný reklamační protokol.

Dne 2. ledna 2018, tedy po více než 30 kalendářních dnech od podání druhé reklamace, bylo panu H. danou společností zasláno na jeho e-mailovou adresu vyrozumění o zamítnutí druhé reklamace zmiňovaného telefonu spolu s cenovým návrhem na jeho opravu.

Společnost nesplnila povinnost uloženou v § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění, tím, že jako prodávající reklamaci včas nevyřídila. Dne 19. února 2018 jsem tedy písemně od kupní smlouvy odstoupila a zažádala o vrácení kupní ceny daného telefonu. Společnost CELKOM, spol. s r.o., na toto odstoupení od KS reagovala e-mailem podepsaným panem V. D. dne 19. února 2018 s tím, že mému "přání nemůže vyhovět". Pan D. to odůvodňoval tvrzením, že pana H. kontaktovali telefonicky včas a zprávu o zamítnutí reklamace údajně obdržel v zákonné lhůtě. Toto tvrzení se ale dle mých informací nezakládá na pravdě.

K danému sporu mohu doložit písemnou komunikaci se společností CELKOM Praha, spol. s r.o., oba reklamační protokoly, dodací a záruční list telefonu i fakturu o jeho zakoupení.


Produkt

MT BlackBerry Passport se sériovým číslem 351852064245599 zakoupený za cenu 9 900 Kč u společnosti CELKOM Praha, spol. s r.o. prostřednictvím jejího e-shopu www.shopblackberry.cz.


Požadované řešení

Odstoupení od kupní smlouvy a vrácení kupní ceny daného MT.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.9.2019 09:30, před 5 lety

Prodávající je podle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele povinen reklamaci včetně odstranění vady vyřídit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne jejího uplatnění, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy. Spotřebitel může v takovém případě od smlouvy odstoupit, případně setrvat na uplatněném nároku nebo požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.10.2019 10:54, před 5 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.