Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den! Nevím kdy přesně ale asi v listopadu 2018 sem se registrovala do fitness Contours, pak jsem tam volala a říkala jsem jim že to chci zrusit, celý to členství či co...oni řekli dobře, zrušíme vám to.
A teď mi chodí posta ať zaplatím 10 tisíc a že se to bude řešit právně a s vymahacena? Jako vážně? Proč bych měla platit za něco, na čem sem vůbec nebyla a bylo to zruseny
Contours
CHCI! Aby ste mne nechali být, a dál neřešili tuto hloupost a nedorozumění a nechtěli to po mě zaplatit když sem na ničem nebyla, ani na jedny lekcí v Contours, dekuju
|
Tweet |
Pokud byla uzavřena smlouva, jsou smluvní strany vázány právy a povinnostmi plynoucími ze smlouvy a jsou také zavázány k plnění (spotřebitelka je tedy povinna uhradit peněžní prostředky a podnikatel je povinen poskytnout služby, ke kterým se zavázal).
Ze zákona je možné smlouvu jednostranně zrušit odstoupením nebo výpovědí. Odstoupit od smlouvy je možné, pokud by druhá strana porušila svou smluvní povinnost podstatným způsobem (například by neumožnila spotřebitelce přístup ke službě).
Z obchodních podmínek společnosti nevyplývá, že by provozovatel fitness klubu umožňoval odstoupení od smlouvy ze strany klienta. Umožňuje pouze za určitých podmínek přerušení členství. Nárok na odstoupení od smlouvy nemá spotřebitelka v tomto případě ani na základě zákona. Ze stížnosti nevyplývá, zda byla smlouva uzavřena po internetu nebo přímo ve fitness klubu. Obecně platí, že pokud je uzavřena smlouva přes internet, má spotřebitel možnost do 14 dnů od smlouvy odstoupit. Pokud ovšem uzavírá smlouvu, jejímž předmětem je využití volného času, a pokud toto využití volného času je omezeno nějakým časovým obdobím, nemá právo od smlouvy do 14 dnů odstoupit, ani když takovou smlouvu uzavře přes internet (§ 1837 písm. j).
Z obchodních podmínek dále vyplývá, že ve výjimečných případech umožňuje provozovatel převod členství na jinou osobu. Spotřebitelka by mohla využít této varianty.
Vypovědět smlouvu je možné pouze v případě, pokud si tuto možnost smluvní strany v závazku sjednaly. Bude proto záležet, jaké smluvní podmínky byly sjednány. Zákon však neumožňuje smlouvu zrušit, pokud jedna ze smluvních stran nemůže využít plnění, které jí poskytuje druhá strana (překážka je na straně, která plnění přijímá).
Spotřebitelka by také mohla namítat neplatnost smlouvy, pokud by byla uvedena druhou stranou v omyl o rozhodující okolnosti (například společnost by garantovala možnost zrušení smlouvy do doby, dokud bylo možné využít poskytované služby na zkoušku). Spotřebitelka však musí tuto skutečnost prokázat.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.