Počet nahlášených stížností: | 117 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, dne 18.10.2016 podepsal můj 89 letý otec plnou moc firmě České Aukce s.r.o. Brno (aniž by věděl, co podepisuje). 15.11.2016 mu České Aukce poslali uzavřenou smlouvu na dodávky energií s firmou Stabil Energy s.r.o. Tu otec písemně zrušil 19.12.2016 s tím, že odběrná místa již nejsou psaná na jeho jméno, ale na jméno majitelky bytu.
Firma Stabil Energy s.r.o. otce nikdy nekontaktovala, nikdy ho neseznámila se smluvními podmínkami.
Nyní mu po téměř 2,5 letech přišel dopis od firmy Rychlé řešení pohledávek s.r.o. s tím, že má zaplatit deaktivační poplatek za nedodržení smlouvy ve výši 8.000,- Kč a 1.200,- Kč ze náklady administrativy a korespondence.
Je možný tento postup, když otec nebyl se smluvními podmínkami seznámen a nikdo ho na žádnou sankci neupozornil? Navíc mu firma Stabil Energy s.r.o. nikdy žádnou upomínku neposlala?
smlouva o sdružených službách plynu, smlouva o sdružených službách elektřiny
Pokud to bude možné tak zrušení deaktivačního poplatku
|
Tweet |
Dle energetického zákona je zákazník oprávněn bez sankce vypovědět smlouvu uzavřenou na dobu neurčitou nebo určitou, ve lhůtě do patnáctého dne po zahájení dodávky elektřiny nebo plynu.
V případě tedy, že došlo ze strany spotřebitele k výpovědi před zahájením dodávek energií, není společnost oprávněna požadovat deaktivační poplatek od spotřebitele.
Má-li spotřebitel pochybnosti ohledně toho, zda společnost postupovala řádně, může se obrátit na Energetický regulační úřad, který rozhoduje spory o určení, zda právní vztah mezi zákazníkem a společností trvá nebo zanikl, a kdy se tak stalo (více informací je možné vyhledat na webové adrese www.eru.cz/cs/informacni-centrum).
Dobrý den,
situace je způsobená tím, že nebyla dodržena smlouva především u společnosti České Aukce.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.