Společnost


O2 Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:1247
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 342 stížnostech.

#35296Kvalita internetového připojení

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 27 dnů 14 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
04.09.2019, před 5 lety

Jiří Čambula

Znění stížnosti

Dobrý den,
využívám od společnosti O2 služby internet HD optimal + 2x O2 TV XL. Bohužel kapacita VDSL linky je pouze 20Mbit (nelze navýšit), což je nedostačující pro spuštění 2xHD televize a současnému připojení k internetu. Nechápu, jak je možné zákazníkovi prodat službu, která již v zásadě nemůže v dostatečné kvalitě fungovat o čemž jsem samozřejmě při zřízení služby nebyl informován.
Předem děkuji za pomoc
S pozdravem
Jiří Čambula


Požadované řešení

Zavedení internetové linky s dostatečnou kapacitou, aby bylo možné využívat jak služby internetu, tak sledování 2x O2 TV v HD kvalitě.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.9.2019 09:50, před 5 lety

Byl-li při nabízení zboží a služeb užit nepravdivý údaj, případně byl-li podstatný údaj o zboží nebo o službě opomenut, mohlo by se jednat o klamavé konání, resp. o klamavé opomenutí, která patří mezi zákonem o ochraně spotřebitele zakázané nekalé obchodní praktiky. Pokud společnost porušila zákaz užívání nekalých obchodních praktik a způsobila tak spotřebitelovi škodu, má spotřebitel možnost žádat náhradu této škody.

Nebylo-li možné službu využít nebo ji využít jen částečně, kvůli závadě na straně společnosti, je společnost povinna zajistit odstranění závady a přiměřeně snížit cenu nebo po dohodě se zákazníkem zajistit poskytnutí služby náhradním způsobem.

Zákazník by měl v souladu s § 64 odst. 7 zákona o elektronických komunikacích službu u společnosti reklamovat a žádat nápravu (požadovat přiměřené snížení ceny nebo zajištění služby náhradním způsobem). Společnost je povinna vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu, nejpozději do 1 měsíce ode dne doručení reklamace. Doručení vyřízení reklamace musí být provedeno prokazatelným způsobem.

V případě, že společnost reklamaci zamítne nebo uplyne lhůta pro její vyřízení, může se zákazník do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace (nebo uplynutí lhůty pro její vyřízení) obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
26.9.2019 12:48, před 5 lety

Dobrý den,

bohužel se vám k případu nedokážu přesně vyjádřit bez možnosti kontroly vaší přípojky.
Mohl byste mi tak poslat číslo linky, prosím?

S pozdravem

Miroslav Trčka
Guru pro Social Media, O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
26.9.2019 14:56, před 5 lety


Jiří Čambula

Dobrý den,
číslo přípojky uvedené ve webové samoobsluze je I077764431.
S pozdravem
Jiří Čambula

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
27.9.2019 07:22, před 5 lety

Děkuji.
Linku jsem změřil. Teoretické maximum je u vás 17,7 Mb/s, což odpovídá tarifu Optimal HD, který v závislosti na dostupnost na konkrétní adrese nabízí až 20 Mb/s. Současně máte nastavenou také O2 TV pro dvě televize, kde každá může z rychlosti ubrat až 7 Mb/s, pokud sledujete v HD kvalitě. Rozhodně by ale vše tímto způsobem mělo fungovat, tzn. obě televize bez chyby v HD + přibližně 3,5 Mb/s pro přístup k internetu.

To nesouhlasí? O2 TV nebo připojení vypadává? Na přípojce totiž nevidím žádné rozpady spojení.

S pozdravem

Miroslav Trčka
Guru pro Social Media, O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
27.9.2019 08:56, před 5 lety


Jiří Čambula

Dobrý den,
argumentovat teoretickou rychlostí mi přijde krajně neseriozní, jelikož si i vy sami musíte být vědomi, že je dosahována pouze za ideálních podmínek. Pokud jsem si objednal službu internet s rychlostí 20Mbit, nemůžu se spokojit s teoretickými 3,5.
V tuto chvíli je při zapnutých televizích internet naprosto nepoužitelný a jsme nuceni přepínat raději na LTE data. Od zavedení služby jsem si několikrát na kvalitu linky stěžoval a bylo mi vždy slibováno, že již brzy dojde k navýšení rychlosti. Bohužel již více jak rok k žádnému zlepšení nedošlo.
Bylo mi také doporučeno, ať si přepnu televizi na SD kvalitu, což jsem bral spíše jako špatný vtip, stejně jako vaše vyjádření výše. Očekával bych, že se budete snažit poskytovat službu v co nejlepší kvalitě, než ji vědomě omezovat.

Očekával bych, že v takovém případě nabídnete raději samostatnou linku pro TV, než budete schopni navýšit kvalitu internetového připojení.

S pozdravem
Jiří Čambula

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
27.9.2019 09:45, před 5 lety

Dovolím si doplnit přesné znění parametrů z podmínek služeb internetového připojení a O2 TV, které mé vysvětlení výše upřesňují - www.o2.cz/file_conver/616483

• "...skutečná rychlost přístupu k internetu se může snížit o datový tok do každého zařízení, na němž se speciální služba využívající stejného přístupu aktuálně využívá."
• "Celková aktuální rychlost připojení 20000 kb/s.
Dochází ke sledování IPTV prostřednictvím set-top-boxu v HD kvalitě (s datovým tokem zhruba 7100 kb/s pro HD kvalitu a 3500 kb/s pro SD kvalitu) a dvou mobilních zařízení (s datovým tokem zhruba 3500 kb/s na jedno zařízení) a současně k využívání hlasového přenosu na jednom zařízení VoIP (s datovým tokem zhruba 200 kb/s na jedno zařízení). Součet těchto veličin je 14300 (1x7100 + 2x3500 + 1x200)
Rychlost přístupu k internetu se tedy může snížit na 5700 kb/s, což se rovná 20000 mínus 14300."

Chování na lince tak plně odpovídá smlouvě.

Samostatnou linku pouze pro O2 TV samozřejmě zřídit lze. Bylo by ale nutné počítat s tím, že byste doma měl další přípojku a bylo by třeba pořídit druhý modem.

S pozdravem

Miroslav Trčka
Guru pro Social Media, O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
27.9.2019 10:31, před 5 lety


Jiří Čambula

Dovolím si tedy vaše vyjádření opravit. Chování na lince neodpovídá smlouvě, protože předpokládáte, že linka dosahuje vždy maximální propustnosti. Bohužel dlouhodobá praxe je, že připojení k internetu je naprosto nepoužitelné a je mi líto, že k tomu přistupuje tak, že mi zde citujete smluvní podmínky, které by fungovaly pouze v ideálním případě.
Jste mi tedy schopni zaručit, že budu dlouhodobě dosahovat rychlosti 3,5Mbit při připojení k internetu a bude možné sledovat obě televize v HD rozlišení v maximální možné kvalitě (bez sekání obrazu)?
Služba v tuto chvíli určitě těchto parametrů nedosahuje a za mě je takto nepoužitelná.
Žádám vás o návrh řešení.
S pozdravem
Jiří Čambula

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
27.9.2019 10:46, před 5 lety

Ano, mělo by to tak být. Pokud je tomu jinak, poprosím o upřesnění, co nefunguje (měříte nižší rychlost, dochází k zásekům u O2 TV aj.). Podle toho bychom dále vše řešili ve formě reklamace.

S pozdravem

Miroslav Trčka
Guru pro Social Media, O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
27.9.2019 11:22, před 5 lety


Jiří Čambula

Ano, mělo by to tak být, ale není. Z komunikace výše je snad zřejmé, že reklamuji rychlost internetového připojení. V případě zapnutých obou televizí se stává, že je prohlížení webových stránek, nebo využívání aplikací v mobilních zařízení tak pomalé, že je nutné přepnout na LTE připojení. Opravdu mě nebaví v každém takovém případě pouštět měření rychlosti, zkoušet restartovat modem a jednotlivá zařízení, což jsou standardní rady při volání na technickou podporu. Nemluvě o tom, že se již v minulosti několikrát stalo, že došlo k resetu modemu a přenastavení zařízení do továrního nastavení (vypnutí wifi + nastavení pouze jedné TV).
Opravdu nemám zapotřebí trávit čas na lince technické podpory a zkoušet každou chvíli, proč je internetové připojení pomalé.
Pokud toto jsou jediné vaše návrhy, nezbývá než počkat na možnost ukončení smlouvy. Jedinou výhodou této služby bylo sledování fotbalu, na který se již dlouhodobě díky výkonům Sparťanského týmu nedá koukat.
S pozdravem
Jiří Čambula

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
27.9.2019 12:26, před 5 lety

Pomalé vždy bude, protože budou maximální hodnoty právě okolo 3,5 Mb/s, což už při používání některých služeb můžete pocítit. Otázkou je, jestli není rychlost třeba ještě nižší nebo nedochází k výpadkům O2 TV. To by pak bylo třeba řešit s techniky, kteří budou vždy jako první doporučovat právě postupný restart zařízení, aby bylo jisté, že není na vině zařízení. Pokud se to neprokáže, vše se řeší dále. Jestli by se jednalo o nějakou technickou závadu, kterou by nebylo možné odstranit, dalo by se pak domluvit nějak individuálně při řešení reklamace. Z vašeho popisu to ale vypadá pouze právě na nižší rychlost v kombinaci služeb, což řešení v tuto chvíli nemá.

S pozdravem

Miroslav Trčka
Guru pro Social Media, O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
27.9.2019 14:01, před 5 lety


Jiří Čambula

V podstatě se jedná o standardní řešení společnosti O2. Kdykoliv budu mít problém se službou, musím si zavolat na technickou podporu, kde si projdu standardním kolečkem, budu restartovat do té doby, dokud se to zase nezlepší a tím je problém vyřešený.

Upřímně jsem ani jiné řešení neočekával, tudíž nejsem nijak překvapen, jen mě to utvrzuje v tom, že spokojený zákazník je to poslední co vaši společnost zajímá.

Kdybyste aspoň přišli s nějakým konstruktivním návrhem a neomílali dokolečka to, že to máte v obchodních podmínkách i když na to raději před podpisem smlouvy neupozorňujete a počítáte s tím, že zákazník předpokládá, že zakoupené služby budou fungovat použitelném rozsahu.

Kdyby mě někdo upozornil na to, že budu mít s připojením k internetu díky danému nastavení služeb takové problémy. Nikdy bych k podpisu smlouvy za takových podmínek nepřistoupil. 3,5Mbit zase není tak tragická rychlost pro načítání webových stránek, ale bohužel často ani této rychlosti linka nedosahuje.
I kdyby ta služba byla 90% času v pořádku, tak nemám náladu a čas řešit dokola těch 10%, které služba dostatečně nefunguje.

Raději budete dále slibovat, že se časem rychlost navýší, ale časem zřejmě znamená v horizontu několika let.

S pozdravem
Jiří Čambula

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
2.10.2019 13:02, před 5 lety

Vše jsem předal kolegům z oddělení Reklamací a stížností. Ještě vás budeme kontaktovat.

S pozdravem

Miroslav Trčka
Guru pro Social Media, O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.11.2019 11:00, před 5 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.12.2019 05:16, před 5 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.