Počet nahlášených stížností: | 529 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 3 |
Dobrý den,
v listopadu 2018 jsem u společnosti Mall zakoupila mobilní telefon. V popisu výrobku na internetových stránkách bylo uvedeno, že telefon je vybaven funkcí FM rádia. Funkci se mi však nepovedlo spustit. Vzhledem k tomu, že to byl můj první chytrý telefon a netušila jsem, jestli nedělám něco špatně, tak jsem dle instrukcí prodejce zadala dotaz na tuto funkci v kontaktním formuláři u výrobku. Nikdo mi ale neodpověděl. Proto jsem se snažila kontaktovat výrobce znovu v prosinci 2018 přes reklamační formulář na internetu. Zboží jsem ale nezasílala, protože jsem stále nevěděla, zda skutečně nejde jen o mou neznalost v používání telefonu. Ani zde jsem se odpovědi nedočkala. Proto jsem společnost několikrát oslovila mailem a nakonec jsem se odpovědi dočkala až na konci července 2019, kde mi bylo sděleno, že telefon skutečně danou funkci nemá a musím jej tedy zaslat k reklamaci. Telefon jsem tedy zabalila s veškerým příslušenstvím do originálního obalu a zaslala dle instrukcí do společnosti Mall. Výrobek se mi po nějaké době vrátil zpět. Byl opatřený dvěma dalšími obaly, a to papírovou krabicí, pak ještě bublinkovou fólií. V té byl původní originální obal, který však je poškozený. Dál jsem v rozbalování ani nepokračovala a dle protokolu z Mallu jsem se dočetla, že reklamace mi byla zamítnuta a dále, že výrobek má poškozený displej. Následně jsem se společností opakovaně spojila a snažila se věc vyřešit. Oni ale veškerou mou snahu o domluvu a vyřešení reklamace odmítají a neustále se snaží různými výmluvami zbavit své odpovědnosti jak za poškození zboží, tak za nesplnění deklarovaných vlastností výrobku.
Proto Vás prosím o Vaši laskavou pomoc s řešením této záležitosti.
Za kladné vyřízení předem děkuji a jsem s pozdravem. Věra Maršálková
Uznání reklamace z důvodu nesplnění deklarovaných vlastností výrobku.
|
Tweet |
Převzal-li prodávající věc k reklamaci, ručí za škodu způsobenou na věci během reklamace dle § 2944 občanského zákoníku. Ze zákona odpovídá za poškození, ztrátu nebo zničení věci, pokud ji převezme za účelem splnění své povinnosti ze smlouvy. Není rozhodné, jak ke škodě došlo, jestli někdo porušil povinnost nebo ne, zda se tak stalo při vlastním plnění závazku nebo při skladování věci. Prodávající by se této odpovědnosti zbavil jedině v případě, jestliže by prokázal, že by ke škodě došlo i jinak.
K prokázání stavu zboží v době jeho předání k reklamaci slouží potvrzení vydané prodávajícím (reklamační protokol). V případě, že se poškození projeví až během reklamace, musí prodávající přesvědčivě prokázat, že toto poškození nevzniklo během reklamace, ale že již existovalo v době předání. Další informace k tomuto tématu je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3302/zadost-o-nahradu-skody-na-prevzate-veci.
Uplynulo-li od převzetí zboží více než 6 měsíců, musel by v případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážená paní Maršálková,
děkujeme za Váš podnět a samozřejmě celou situaci prověříme.
Abychom tak mohli učinit, potřebuji od Vás doplnit číslo Vaší objednávky/reklamace či faktury.
Následně zkontrolujeme veškeré postupy při řešení konkrétní reklamace a budeme Vás kontaktovat s vyjádřením.
Děkuji a přeji hezký den.
S pozdravem,
Kristina Draštíková
overeno@mall.cz
Dobrý den,
dne 10. 9. 2019 jsem na uvedený mail zaslala požadované číslo reklamace, ale vyjádření jsem se stále ještě nedočkala.
Maršálková
Tímto žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila.
Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.