Společnost


Helvetia Apotheke d.o.o.

Počet nahlášených stížností:258
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

85%
15%
Toto skore je založeno na 118 stížnostech.

#35306Dárkový balíček

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 30 dnů 18 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
04.09.2019, před 5 lety

Martin Dao

Znění stížnosti

Dobrý den. Byl mi doručen údajně "dárkový balíček" za který se prý nemělo platit. Dárkový balíček byl převzat a po cca měsíci mi přišla složenka s upominkou, že jsem nezaplatil ten balíček v hodnotě 677Kč. Chci se zeptat, balíček byl po telefonické dohodě zaslán na moje trvalé bydliště, ale převzal ho rodinný příslušník a podepsal to pošťákovi. Neznamená to náhodou, že já balík nepřevzal, tudíž bych neměl nic platit? Můj bratr pouze podepsal dokument o prevzani a nebyl nijak poučen o smluvních podmínkách. Děkuji.


Požadované řešení

Musím tedy tu částku uhradit? Telefonicky jsem je již kontaktoval a žádal o zrušení. Operátorka mi řekla, že to byl jednorázový balíček a že další na cestě není. Dále jsem poprosil o odebrani mých údajů z jejich databáze.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.9.2019 10:54, před 5 lety

Od kupní smlouvy uzavřené po telefonu je možné odstoupit bez udání důvodu do 14 dní od převzetí prvního balíčku, v souladu s § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Po uplynutí této lhůty je možné dalšímu plnění zamezit výpovědí smlouvy. V případě výpovědi je třeba splnit veškeré smluvní povinnosti až do účinnosti této výpovědi.

Podle Všeobecných obchodních podmínek (VOP) společnosti Helvetia Apotheke je každých 20 dní kupujícímu zasíláno nové zboží, a to až do doby, kdy kupující smlouvu vypoví. Výpověď je dle VOP možné zasílat na kontaktní adresu zákaznického oddělení: Helvetia Apotheke, P.O. Box 49, 28002 Kolín 2.

Pokud si spotřebitel nadále nepřeje, aby společnost zpracovávala jeho osobní údaje po konci smluvního závazku, má nárok na výmaz osobních údajů dle článku 17 nařízení (EU) 2016/679, o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice (dalé "nařízení GDPR"). Spotřebiteli doporučujeme, aby podal písemnou žádost (nejlépe doporučeně a s dodejkou poštou) o odstranění osobních údajů z databáze společnosti.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
5.9.2019 11:47, před 5 lety

Vážený pane Dao.
Balíček Vám byl prezentován jako dárkový, neboť je balený v dárkové krabičce a zaslán za zvýhodněnou cenu dárkového (=většího, dvojitého) balení produktu. Rozhodně nebylo prezentováno, že bude zadarmo. U dárkových balíčků s dvojitou dávkou produktu se neplatí poštovné a balné. A to byl váš případ.
Výslednou cenu zásilky má operátor předepsánu zopakovat v hovoru minimálně 2x a po rekapitulaci čeká na odsouhlasení zaslání od zákazníka. Tzn., že k odeslání došlo až poté, co jste nabídku, i cenu odsouhlasil.
Pokud si chcete připomenout, co v hovoru padlo, můžeme si nahrávku vaší objednávky od telemarketingového partnera vyžádat.

Do objednávky jste sdělil adresu, na kterou byl Českou poštou balík (Balík do ruky) dodán. To, že na vaší adrese za vás zásilky přebírá někdo z rodiny, není pochybení naším, ani pochybením poštovního operátora.
Pokud nechcete, aby doručovatel předával zásilky jiným osobám, domluvte si to na své doručovací poště, že chcete mít výhradu odnosu a zásilky si vyzvedávejte tam.
V době, kdy si každý stěžuje na nedoručování zásilek Českou poštou je celkem překvapivé, že si někdo stěžuje na to, že mu zásilku na jeho adresu v pořádku dodali...

Zásilka vám byla poslána za předem domluvených podmínek za domluvenou cenu, kterou jako zákazník máte prodejci uhradit. A je jedno, kdo z rodiny za vás zásilku převzal. Věděl jste, že je to balík do ruky, nebyla to zásilka do vlastních rukou.
Pokud jste si nepřál cokoliv poslat, neměl jste si to objednávat. Opravdu je smutné, když si zákazníci začínají stěžovat na to, že jim firma pošle to, co si objednají.
Jestli o zboží nemáte zájem, můžete ho poslat zpět na adresu zákaznického servisu. My jsme jen udělali to, co vám v hovoru bylo slíbeno.

A doplnění pro dTest: Helvetia Apotheke má sice většinu zákazníků odebírajících pravidelné zásilky, protože je to pro ně tím nejpohodlnějším způsobem. Takto se jen do ČR expeduje na milion zásilek ročně.
Nicméně způsobů odběru umožňujeme více. A jedním z nich jsou jednorázové nákupy. Takže prosíme, neuvádějte zákazníky v omyl, že jim vždy budeme posílat zásilky po 20 dnech. Je to jen jedna z forem dodávek, viz webové stránky společnosti.
Při jednorázovém nákupu zákazník obdrží svůj balíček a nic víc A tudíž není třeba smlouvu vypovídat. Lze zboží jen v zákonné lhůtě vrátit, pokud o něj není zájem.

S pozdravem
Helvetia Apotheke

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.10.2019 14:09, před 5 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.11.2019 12:39, před 5 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.