Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Nepřipadá mi naprosto adekvátní, aby vůz C3, který jsme dala na opravu - výměna dvou předních blatníků, kapoty a plastového nárazníku + světlo, trvala v součtu již 52 kalendářních dní. Oprava měla proběhnout od 25.6.2019 - odhad na tři týdny. Vůz byl opraven a předán až 2.8.2019. Tedy více jak po pěti týdnech. Výsledek naprosto nevyhovující, rozdílný odstín nově lakovaných dílů, tři ve stejném odstínu (souhlasí se zbytkem vozu), čtvrtý díl v jiném odstínu i když jde stále JEN o bílou barvu. Nové a nově lakované díly odřeně a ručně dotřené, což je viditelné, nový lak oprýskaný v ohybech, nedostatečně utažený světlomet a odřený plastový lem blatníku, který nebyl vyměněn, přesto, že byl nehodou zasažen, což je patrno z fotografií - byla tedy přislíbena oprava v rámci reklamace. Vůz na opravu v rámci reklamace jsem přistavila 20.8. s tím, že mne pracovník servisu sám ujišťoval, že mi zcela určitě bude vrácen 22.8., tedy za dva dny. Dnes je to již druhý týden po slíbeném termínu a vůz dosud nemám.
Při předání vozu na reklamaci mi nebyl vydán žádný doklad s tím, že to stále běží na ten původní zakázkový list. Ten jsem ovšem 2.8. na žádost pracovníka servisu podepsala již před tím, než mi byl vůz přivezen k převzetí. Když jsem do předávacího protokolu chtěla vepsat výhradu s kvalitou laku, nebylo mi to již pracovníkem servisu umožněno s tím, že mi dává své slovo, že provede opravu. Následující týden že zjistí možný termín opravy a v té věci se mi ozve, což se nestalo. Musela jsem se připomenout.
Oprava vozu Citroën C3
Urychlené vrácení vozu ve stavu odpovídajícím práci ve značkovém servisu a náhrada nákladů spojených s nemožností užívat vozidlo.
|
Tweet |
Oprava automobilu je dle dikce zákona upravena ve smlouvě o díle dle § 2586 an. občanského zákoníku. Servis postupuje samostatně, ale je vázán pokyny a příkazy objednatele pokud to bylo ve smlouvě ujednáno nebo je-li to zvyklostí dle § 2592 občanský zákoník.
V rámci opravy musí servis obstarat, co je potřeba k provedení díla (tzn. materiál, náhradní díly apod.), platí domněnka, že tyto součásti jsou cenou díla dle § 2596 občanský zákoník.
Pokud při provádění závazku (opravy vozu) došlo ke změně stavu věci, tj. způsobení škody, je spotřebiteli její poskytovatel tuto škodu povinen nahradit, a to buď uvedením do původního stavu nebo finanční kompenzací, v souladu s § 2951 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Placená oprava je smlouvou o dílo, u které její zhotovitel odpovídá za vady po dobu 2 let od převzetí díla, dle § 2618 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Vadné provedení opravy je spotřebitel oprávněn reklamovat a žádat bezplatnou nápravu v zákonné době maximálně 30 dní.
V případě, že by uplatněná reklamace byla zamítnuta a spotřebitel s tímto způsobem vyřízení nesouhlasil, může si nechat zpracovat znalecký posudek, který pokud by vyšel ve prospěch spotřebitele, může žádat kladné vyřízení reklamace anebo přímo odstoupení od smlouvy a náhradu všech účelně vynaložených nákladů (včetně nákladů na znalecký posudek).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel rovněž možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.