Společnost


Interdate S.A.

Počet nahlášených stížností:682
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

82%
18%
Toto skore je založeno na 151 stížnostech.

#35309Vymáhání dluhu do 11.9.2019

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 30 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
05.09.2019, před 5 lety

Josef Šýkora

Znění stížnosti

Dobrý den. Dnes je 5.9.2019 A dneska ráno mi ve schránce cinknul email, který se týká vymáhání dluhu od této společnosti.
Musím prý nyní zaplatit 2.677 kč. Přitom jsem nesouhlasil s nějakým prodloužení členství...
Tento dluh je po mě vymáhán do 11.9.2019...
Jsem registrovaný od 9.7.2019. Platba měla proběhnout 9.8.2019 ale neměl jsem dostatek finančních prostředků na kartě a z toho důvodu mi asi prostředky nebyly strženy..
Četl jsem tam něco o výpovědní době 6 měsíců, která nevím, zda se vztahuje k datu registrace tzn. 9.7.2019 a nebo se vztahuje k datu automatického prodloužení VIP členství, které bylo 9.8.2019. Nebo jsem se do těch jejich slavných podmínek totálně zamotal a vůbec tomu nerozumím.

Takže Vás tímto žádám o pomoc.. jestli těch 2.677 kč nyní musím zaplatit, abych se nedostal do větších dluhů a problémů do toho 11.9.2019? Nebo to platit nemusím?

V případě, že tedy už platbě nebude úniku a promeškal jsem veškeré lhůty pro rušení a odstoupení od smlouvy v řádných termínech, tak se zeptám následovně... když už mi bude strženo nebo budu nucen zaplatit oněch 2.677 kč, tak budu moct VIP členství nadále používat po dobu dejme tomu 6 měsíců? A nejpozději 14 dní před prodloužením smlouvy bych musel smlouvu vypovědět, abych nemusel platit další poplatky?

V emailu je totiž napsané, že automatická prolongace VIP členství již byla vypovězena.
Prosím tedy o vysvětlení této skutečnosti. Když možná už musím zaplatit, tak ať z toho aspoň něco mám.

V případě, že když zaplatím, do jaké doby musím tedy dát včas vědět, abych už další členství platit nemusel??

Automatická prolongace už teda není aktivní v mém případě? Službu bych tedy mohl dále používat dejme tomu například 3 měsíce a pak prostě bez jakýchkoliv poplatků vypovědět a zrušit svůj účet?

Děkuji za rychlé jednání.


Produkt

C-date vymáhání dluhu


Požadované řešení

Musím částku platit či nikoliv?
Když zaplatím, je zrušená automatická prolongace?
Můžu po určitou dobu využívat služby, když už bych si za to tedy musel zaplatit, aniž by mi hrozily další platby a poplatky?
V případě, že automatická prolongace nebude zrušena, přeju si účet na c-date a s ním všechny svoje osobní údaje z něj okamžitě smazat!


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.9.2019 10:31, před 5 lety

V případě soudního sporu by společnost musela prokázat, že existuje právní důvod, na základě kterého má právo údajný dluh vymáhat. Vymáhá-li společnost tento údajný dluh prostřednictvím inkasních agentur, nemají tyto inkasní agentury žádná speciální oprávnění oproti běžnému věřiteli (například nemohou nařídit exekuci).

Vymáhat dluh prostřednictvím exekutora je možné pouze v případě, pokud k tomu existuje exekuční titul, např. bylo-li o dluhu rozhodnuto v soudním řízení a rozhodnutí soudu nabylo právní moci a stalo vykonatelným.

Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínky ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.

Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.

Pokud spotřebitel výpověď smlouvy zaslal společnosti prokazatelnou formou, popřípadě se pokoušel zaslat (např. formou uváděné e-mailové adresy nebo faxu), ale z důvodů na straně podnikatele mu to nebylo umožněno, stačí společnosti prokázat snahu o včasné a řádné vypovězení smlouvy.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt z Lucemburska, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
5.9.2019 14:19, před 5 lety

Dobrý den,

prosím, kontaktujte nás v uvedené záležitosti přímo na adrese: zdenek.vencl@c-date.com,

děkujeme Vám.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.10.2019 14:07, před 5 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.11.2019 12:38, před 5 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.