Počet nahlášených stížností: | 139 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Moje mamka,je ji 73 let,podepsala smlouvu se zástupcem firmy Envony v březnu 2018. Bohužel,az v rijnu 2018 odvolala plnou moc . V září 2019 ji přišla obálka s novou plnou mocí a výstrahou, že pokud ji nepodepíše, zaplatí za dvě oděbrna místa (plyn a energie) 5 900 Kc.
Za celou dobu ji nepřišla žádná nabídka nebo smlouva na odběr energie a plynu s vybraným dodavatelem.
Telefony jsou nedostupné,na email nikdo neodpověděl.
Na původní smlouvě ani není jméno prodejce -je tam pouze číslo prodejce 123. Bez podpisů. Údaje pouze o odběrateli, nic o firmě.
Nemožnost odstoupení od smlouvy s firmou Envona
Ukončit smlouvu,vymazat u firmy osobni udaje z databaze
|
Tweet |
Podnikatel má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spotřebitel by mohl namítat neplatnost přihlášky, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti.
Jestliže strana podepisující přihlášku vůbec nevěděla, jakou listinu podepisuje, resp. se domnívala, že podepisuje listinu jinou, mohlo by se jednat až o zdánlivé právní jednání pro nedostatek vůle dle § 551 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Dozor nad dodržováním pravidel ochrany spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila svou zákonnou povinnost, má možnost obrátit se s podnětem k tomuto úřadu. Více o podání na www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Odstoupit od smlouvy, která byla uzavřena mimo obchodní prostory společnosti (bez ohledu na to, zda si návštěvu obchodníka spotřebitel vyžádal či nikoliv), je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy.
V případě, že uplynula již delší lhůta od uzavření dané smlouvy, popřípadě o právu na odstoupení spotřebitel poučen byl, je na místě podat výpověď dané smlouvy.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.