Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 17.10.2017 jsem na eshopu společnosti Libro watches zakoupil hodinky Emporio Armani AR1894 za cenu 6.082,- Kč. Krátce nato jsem dne 1.11.2017 reklamoval vadu hodinek spočívající ve vypadnutém článku řemínku hodinek, ke které došlo po cca pěti hodinách nošení. Dodavatel provedl jejich opravu a doručil mi je zpět. Tato situace s tou samou vadou se opakovala a já uplatnil celkem tři reklamace. Opakovaným rozpojováním řemínku v důsledku jeho vady je znemožněno bez obav hodinky řádně užívat, přičemž následkem samovolného rozpojování hrozí vždy pád hodinek na zem a jejich další poškození. Protože jsem hodinky již třikrát reklamoval, ale vada se i po opravách objevuje stále, odstoupil jsem ve smyslu § 2169/2 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník od kupní smlouvy a žádal o vrácení peněz. Dne 28.8.2019 mi bylo ze strany Libro watches sděleno, že odstoupení od smlouvy nebylo uznáno, protože všechny předchozí reklamace byly zamítnuty a opravy byly provedeny vždy zdarma pouze mimo reklamaci.
Hodinky Emporio Armani AR1894
Přijetí odstoupení od smouvy a vrácení peněz.
|
Tweet |
Není-li možné věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě, má spotřebitel dle § 2169 odst. 2 občanského zákoníku právo od smlouvy odstoupit. Dle ustálené judikatury se za opakovaný výskyt vady považuje výskyt téže vady po jejích alespoň dvou předchozích opravách (dvě předchozí uznané reklamace).
Jestliže prodávající reklamaci zamítá, musí zamítnutí nejen písemně odůvodnit, ale reklamovaný výrobek také vrátit spotřebiteli ve stavu, v jakém jej převzal. Bez souhlasu spotřebitele tedy není oprávněn provádět jakoukoliv opravu. V opačném případě by se jednání prodávajícího dalo považovat za obcházení zákona, neboť by tím bránil spotřebiteli rozporovat způsob vyřízení reklamace.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webových stránkách www.adr.coi.cz.
Dobrý den,
mrzí nás Vaše potíže u hodinek Emporio Armani. Vady, které byly reklamované nebyly na stejném místě pásku a ani nebyly uznatelné v rámci reklamačního řízení. Reklamace byly vždy vyřízeny v rámci zákonné reklamační lhůty a byl sepsán reklamační protokol. Přestože jsme reklamaci nemohli uznat jsme jako vstřícný prodejce provedli alespoň opravu zdarma. Každý zákazník to prozatím vždy ocenil.
Reklamovaná byla od počátku vždy a opakovaně vada na stejném místě pásku, takže tvrzení dodavatele, že vady, které byly reklamované, nebyly na stejném místě pásku, jsou naprosto lživé. Ve všech třech reklamacích jsem reklamoval rozpojení druhého článku řemínku (vypadnutí tyčinky) a tuto skutečnost jsem opakovaně zdůrazňoval poukazováním na to, že k vadě došlo v tom samém, opravovaném místě. Opravy, byť zdarma, nemohu přijmout a už vůbec ne ocenit jako vstřícný krok dodavatele, když po jejich provedení není možno bez obav hodinky řádně užívat. Trvám na odstoupení od kupní smlouvy a vrácení peněz.
Zamítáním reklamací a prováděním bezplatných oprav mohlo být zasaženo do práv spotřebitele v tom případě, pokud reklamace byly zamítány neoprávněně. Dále také tím, pokud byly opravy prováděny bez souhlasu spotřebitele (viz náš úvodní komentář). Jestliže společnost trvá na tom, že na hodinkách není vada, z níž by spotřebiteli vznikala práva z vadného plnění, měla by v takovém případě vrátit věc v původním stavu, aby se spotřebitel mohl případně obrátit na nezávislého odborníka (soudního znalce) a závěr společnosti rozporovat. Pokud by se ukázalo, že na věci vada je, takže reklamace byla oprávněná, vznikne spotřebiteli kromě nároku na odstoupení od smlouvy také nárok na úhradu souvisejících účelně vynaložených nákladů (tedy i na úhradu znalečného) dle § 1924 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Navrhujeme tedy dohodu na odborném posouzení věci u znalce, na němž se strany dohodnou.
Stížnost přeřazujeme na společnost, aby měla možnost reagovat.
Dobrý den,
dtest správně napsal, že "Zamítáním reklamací a prováděním bezplatných oprav mohlo být zasaženo do práv spotřebitele v tom případě, pokud reklamace byly zamítány neoprávněně."
Reklamace byly zamítány oprávněně. Vždy bylo konzultováno se zkušeným servisem. Zákazník má možnost předat k prošetření na - mimosoudní řešení sporů u České obchodní inspekce. O této možnosti ví, protože je součástí textu obchodních podmínek. Postup ČOI byl vždy správný a nestranný a vždy zatím potvrdil náš správný postup u reklamace.
Dobrý den, vadu řemínku hodinek jsem nechal odborně posoudit a ve věci se obracím na ČOI.
Vzhledem k uvedenému stížnost uzavíráme.