Společnost


ExaSoft Holding a.s.

Počet nahlášených stížností:31
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

25%
75%
Toto skore je založeno na 4 stížnostech.

#35374Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 5 dnů 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
09.09.2019, před 5 lety

Luděk Denke

Znění stížnosti

koupil jsem náramek XIAOMI MI BAND 2. Stále jsem jej nosil na zápěstí levé ruky. Po půl roce jsem jej ráno našel v posteli, pásek se přetrhl. ExaSoft odmítá uznat reklamaci.
Jejich vyjádření: "na Vámi zaslaném pásku nebyla shledána žádná výrobní ani materiálová vada, ale ani vada, která by byla při koupi. Pro uznání reklamace je třeba prokázat, že se jedná o některou z těchto vad."
Je zřejmé že se jedná o vadu materiálu, jinak by se pásek nepřetrhl.


Produkt

Elektronický přístroj obdélníkového tvaru rozměru 4x1,5 cm je vložen do plastového pásku.Udává čas, počet kroků za den a měří tep.


Požadované řešení

ExaSoft pošle nový pásek


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.9.2019 10:39, před 5 lety

Uplynulo-li od zakoupení a převzetí zboží více než 6 měsíců, musel by v případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nebude-li možné spor vyřešit smírnou cestou prostřednictvím naší služby, má spotřebitel možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
10.9.2019 10:31, před 5 lety

Vážený pane Denke,

s kolegy z reklamačního oddělení jsem prošel Vaší reklamaci a neshledal jsem z naší strany nebo ze strany autorizovaného servisu žádné pochybení. Fitness náramek v nákupní ceně 790 Kč jste zakoupil dne 18. 12. 2017. Jak píšete, "stále jsem jej nosil na zápěstí levé ruky". Při takové intenzitě využívání je opotřebení materiálu očekávané. Bohužel nemůžeme závěr reklamace přehodnotit.

S pozdravem
Radim Malchárek, ředitel marketingu

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
12.9.2019 12:21, před 5 lety


Luděk Denke

Vyjádření ExaSoftu postrádá logiku. Náramek je určen k dennímu nošení, v návodu nebylo uvedeno, že se nosit každý den nesmí - to by pak nemělo smysl náramek kupovat. Takže při denním používání musí náramek, resp. pásek do kterého je přístroj upevněn musí vydržet po celou záruční dobu 2 let. Jinak nesplňuje zákonoou podmínku záruky. Nechci nic jinéo než nový pásek v ceně několika desítek korun.
Pokud bude ExaSoft stále trvat na svém, podniknu další kroky.
Také mě zaráží že D´Test nezaujal žádné stanovisko, běžné opotřebení jak uvádí pásku nemůže vést k jeho přetržení v záruční době. Všechny věci, na které se vztahuje záruka jsou běžně opotřebované, ale musí být alespoň 2 roky funkční.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
12.9.2019 14:02, před 5 lety

Vážený pane Denke,

denním používáním jakýkoli předmět opotřebováváte. Pásek přichází do styku s čistícími prostředky, otírá se o rukáv nebo stůl, občas někde zaháknete, působí slunce, teplo, déšť, mráz, pásek natahujete při zapínání a odepínání. To vše má vliv na životnost. Pokud jste pásek denně používal a po roce a půl Vám praskl, určitě se nedá mluvit o výrobní závadě. Analogicky zkusím použít příměr k propisce - pokud byste ji denně používal a dopsala Vám, neřešil byste to reklamací, ale koupením nové náplně. Je třeba rozlišovat mezi pojmy "záruka" a "životnost", jsou to dvě různé věci.

Dle § 2167 odstavec b) Občanského zákoníku není možno právo z vadného plnění použít na opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním.

Bohužel nemůžeme změnit závěr reklamace, přestože se jedná o "desítky korun", jak uvádíte.

S pozdravem
Radim Malchárek

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
13.9.2019 09:37, před 5 lety


Luděk Denke

Nezlobte se, ale přirovnání pásku k náplni propisky je úplná blbost - to je sotva úroveň uvažování žáka 5. třídy základní školy.
Problém je asi v tom, že nemáte k dispozici samotné pásky bez elektronického přístroje jako je to běžné u klasických hodinek.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.10.2019 15:20, před 5 lety

Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.