Společnost


VSP DATA a.s.

Počet nahlášených stížností:34
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

66%
34%
Toto skore je založeno na 6 stížnostech.

#35385Zamítnutí reklamace s následným obviněním z porušení pečetě

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

7 měsíců 9 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
09.09.2019, před 5 lety

Monika Dvořáková

Znění stížnosti

Před šesti týdny jsem byla reklamovat mobilní telefon Redmi Note 5 do prodejny HP tronic kde jsem mobilní telefon před rokem zakoupila. V den koupě mobilního telefonu jsem ho nechala pojistit proti prasknutí displeje. Po půl roce mi telefon ne moji vinou spadl a uplatnila jsem onu pojistku kdy prodejce jasně řekl že záruka mobilního telefonu bude stále platná. Po roce od koupi jsem mobilní telefon šla reklamovat jelikož mu špatně fungoval zadní fotoaparát. Poprvé mi jasné zamítli reklamaci s vyjádřením že byla porušena záruční pečeť. S tím jsem nesouhlasila a dodala papíry o provedení opravy z pojistné události kdy mi v HP troniku opět potvrdili že nyní již reklamaci uznaji protože bylo do mobilního telefonu zasaženo právě firmou která vyřizuje pojistné události. Telefon opět putoval do servisu VSP data kde byl skoro 4 týdny a dnes mi přišlo vyjádření že kvůli porušene pečeti mám uhradit částku 1686 Kč za opravu poruseneho fotoaparátu. Po telefonátu s paní z VSP mi bylo opět jasne řečeno že jsem si porušila záruční pečeť a i přes připomenutí využití pojistné události mi bylo řečeno že se již na telefon nestahuje záruka. Tak nevím jestli jsem natvrdla nebo jestli si ze mě dělají srandu pánové jak s HP Troniku tak paní z VSP. Prosím mohli by jste mi pomoci?


Produkt

Xiaomi Redmi Note 5 4GB RAM 64GB ROM Gold (sériové číslo: 18137/68SH03199, IMEI: 869617035645440)


Požadované řešení

Opravdu moc bych si přála kdyby uznali že záruční pečeť byla porušena v autorizovaném servise na řešení pojistných událostí kterou jsem si zaplatila v den koupi telefonu, uznali reklamaci a onen mobilní telefon opravili tak jak mají v záruční době.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.9.2019 14:41, před 5 lety

Společnost nemůže zamítnout reklamaci s odůvodněním, že byla porušena ochranná pečeť daného produktu. Zákon takovou možnost neumožňuje. Jestliže si strany sjednali takové omezení (např. v obchodních podmínkách), dle ustanovení § 2174 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, se k tomu nepřihlíží.

Řádným odůvodněním reklamace by tak jedině bylo, kdyby společnost prokázala, že neodborným zásahem do zařízení si vady spotřebitel způsobil sám. Holé konstatování skutečnosti, že byla porušena pečeť produktu však není řádným vyřešením reklamace.

Prodávající je podle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele povinen reklamaci včetně odstranění vady vyřídit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne jejího uplatnění, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy. Spotřebitel může v takovém případě od smlouvy odstoupit, případně setrvat na uplatněném nároku nebo požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny.

Odstoupení doporučujeme zaslat doporučeně, nejlépe s dodejkou, a shrnout v něm podstatné body související s uplatněním reklamace a doložit, že reklamace byly uplatněna. Vzor odstoupení od smlouvy a další informace jsou dostupné na https://www.dtest.cz/clanek-3281/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-pro-marne-uplynuti-lhuty-k-vyrizeni-reklamace.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
21.9.2019 10:18, před 5 lety

Přeji dobrý den
na zařízení byly nejen porušeny záruční pečetě, bylo manipulováno i s baterií (absence originálních podlepů Xiaomi) a bylo vyměněno i LCD
Manipulce a oprava byla provedena v neautorizovaném servisu. Toto je v rozporu se záručními podmínkami výrobce. 

Zákazník má pravdu v tom, že samotné porušení záruční pečetě nevede ke zrušení záruky 
Ale v případ prokázání neautorizovaného zásahu se záruka ruší. Tak tomu bylo i v tomto případě. 

VSP vychazi vstric zakaznikum a pokud nenalezneme neoriginální díl či zjevnou manipulaci s HW tak poruseni záruční pečetě tolerujeme. 
Pokud však najdeme manipulaci s HW, tak se záruka na zařízení ruší

V případě druhé reklamace zákazník doložil protokol z firmy BPS mobil kdy daná firma prováděla servis 27.3.2019
BPS mobil neni autorizovanym servisem Xiaomi a ani nema pristup k originalnim nahradnim dilu.
Zarucni oprava zamitnuta ve shode s ceskou legislativou i pravidly vyrobce.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
21.9.2019 10:41, před 5 lety


Monika Dvořáková

Takže mi chcete říct že jsem ztratila záruku protože jsem si pojistila telefon a následně mi ho poslali někam kde jsem neměla ani možnost to jakkoli ovlivnit a oni si s ním udělali co chtěli. Tak to je naposled kdy jsem si něco pojistila. Firma od které jsem telefon koupila si telefon vyžádala zpět a poslala jak tady VSP tvrdí do neautorizovaného servisu aby mi ho v rámci záruky opravili. Ale bez telefonu jsem příští týden uz dva měsíce. Pokud se to ale nevyřeší moje trpělivost je u konce a obracím se na na Českou obchodní inspekci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
21.9.2019 12:39, před 5 lety

Zdravim pani Dvorakova,
popravde to tak vypada, protoze poskytovatele pojisteni ne vzdy dodrzuji pravidla autorizace a vyrobcu.

Dovoluji si tvrdit, ze VSP DATA jsou znama nadstandartnim pristupem k zakaznikovi, ale opravdu musime dodrzovat jak platnou legislativu tak, i pravidla vyrobcu , kteri ve vetsine pripadu prebiraji naklady spojene se zarucnimi opravami ( pokud jsou tato pravidla ve shode s legislativou) .

Presto cely Vas pripad osobne necham prosetrit, muzete se obratit i na mne primo, jsem generalnim reditelem VSP DATA, muj mail je zitek@vspdata.cz. Pokud chcete, zaslete mi svuj e mail, pro jednodussi komunikaci.
S pozdravem Jindra Zitek

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
21.9.2019 15:09, před 5 lety


Monika Dvořáková

Dobrý den pane Zitek,

jsem velmi ráda že jste mě uvedl na správnou cestu. Tudíž s tím co jste mi nyní napsal půjdu do Datartu ( převzali od HP tronic ) a budu požadovat nějakou nápravu. Kdyby mi někdo řekl že díky tomu že využiji pojistku NIKDY ale opravdu nikdy bych si telefon nepojistila. Priplatila jsem si tedy prakticky za to že mi neautorizovaný servis zničí záruku. Nejde o to o to kolik stál onen mobilní telefon ale za pojištění si vzali přes 1300 korun. Takže mi opravdu přijde velmi nespravedlivé že já si připlatit za něco co mi prakticky telefon hodí do smetí a musím si vše platit na vlastní náklady. A to ještě zmíním že za onu opravu jsem měla ještě jako spoluúčast poplatek 500.Napisi Vám později emai.

Děkuji Dvořáková

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
7.2.2020 14:55, před 5 lety

Zdravim pani Dvorakova,
jen pro zvedavost, mohu se optat zda jste dosahla uspesneho vyrizeni reklamace?

Dekuji a preji hezky vikend Jindra Zitek

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.3.2020 09:21, před 5 lety

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.4.2020 17:48, před 5 lety

Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.