Počet nahlášených stížností: | 152 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 9 |
Jela jsem z Mnichova spojem N91 směr Budapešť Nepliget přes Vídeň, kufr byl po vyložení ve Vídni poškozený, urvané madlo,musel řidičům spadnout na zem, po zemi byly poházené zbytky z urvaného madla..
Chci náhradu škody na mém kufru
|
Tweet |
Vznikne-li cestujícímu za přepravy újma na zdraví nebo škoda na zavazadle přepravovaném společně s ním nebo vznikne-li škoda na věci, kterou měl cestující u sebe, nahradí ji dopravce podle ustanovení o náhradě škody způsobené provozem dopravních prostředků. Škodu způsobenou na zavazadle přepravovaném odděleně od cestujícího dopravce nahradí podle ustanovení o náhradě škody při přepravě věci.
Obecně se škoda dle § 2951 odst. 1 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, nahrazuje uvedením do předešlého stavu. Není-li to dobře možné, anebo žádá-li to poškozený, hradí se škoda v penězích.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážená paní Pekárková,
je nám líto situace, která se stala během Vaší cesty. Prosím kontaktujte přímo naši společnost pomocí tohoto formuláře https://www.flixbus.cz/servis/rozsirena-pomoc. Vyberte v poli "S čím Vám můžeme pomoci?" téma "Vrácení platby (Práva cestujícíh) a následně v poli "Upřesněte prosím téma" vyberte téma "Kvůli poškození zavazadla".
Prosím nezapomeňte vyplnit číslo Vaší rezervace a také přiložit naskenovanou účtenku od Vašeho zavazadla, abychom si mohli vytvořit představu o jeho hodnotě.
Věřím, že tato situace bude, co nejdříve vyřešena.
S pozdravem, Mirek z FlixBusu
Děkuji už jsem vyplnila formulář a čekám na odpověd.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Bohužel nemám doklad kolik kufr stal,takže mi bylo sděleno že nemam nárok na vrácení peněz.
Podle zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, platí, že při určování výše náhrady škody se vychází z ceny, kterou měla věc v době poškození. Tzn., že není nutné vyjít z ceny podle dokladu o zaplacení, tudíž ani jeho absence není zákonnou překážkou pro vyplacení náhrady škody. Pokud společnost odmítá vyplatit náhradu škody s poukazem na to, že není možné zjistit pořizovací cenu poškozeného výrobku, nejedná v souladu se zákonem. Výše náhrady škody lze stanovit v takovýchto situacích odhadem nebo za pomoci posudku.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.