Společnost


Techem, spol. s r. o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#3539Vyúčtování energií

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

2 měsíce 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
20.06.2014, před 11 lety

Anna Krupová

Znění stížnosti

Nesouhlasila jsem s vyúčtováním zálohové úhrady za plnění poskytované s užíváním objektu(bytu) tedy vytápění za období 1.01.2013-31.12.2013. Nelíbilo semi, že mi ke spotřebě jednotky 601,000 byl napočítán korekční koeficient a tím pádem mi vzrostla spotřeba na 780,612.
Byla jsem věc řešit osobně na Stavebním bytovém družstvu Průkopník Varnsdorf. POžadovala jsem vysvětlení, jak ke spotřebě došli a podle jakého zákona či nařízení. Na stavebním družstvu mi bylo sděleno, že mají právo navýšit spotřebu podle m2, navíc mám prý velký byt a malouspotřebu. Následně jsem volala do společnosti Techem, pobočka KOsmonosy, kde jsem se dotazovala na to samé. Bylo mi odpovězeno pouze to, co mi bylo sděleno na Bytovém družstvu Průkopník ve Varnsdorfu. Po mém dotazu, zda je koeficient navyšován o spotřebovanou energii v rámci celého panelového domu my bylo pouze sděleno, že nikoli, že vyůčtování se týká pouze mého bytu (4+1, 2.patro, krajní byt, 70m2), tedy spotřebovaná energie na vytápění je pouze má spotřeba navýšená o koeficient x1,29885550.

Nikdo se nehodlá se mnou bavit, nikdo mi nechce vysvětlit, podle čeho a jak došek k spotřebované výši tepelné energie.


Produkt

vyúčtování tepelné energie bytu 4+1, objekt:018/0061/008 Matějova 61, Rumburk ve vlastnictví Stavebního družstva Průkopník Varnsdorf, které provádí společnost Techem


Požadované řešení

Kontrola správnosti vypočítaného vyúčtování za spotřebovanou energii na vytápění v dané vyúčtovacím období a vysvětlení, jakým způsobem je prováděno a z jakého důvodu, či na jakém právním základě se mi spotřebovaná energie navyšuje.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.7.2014 13:29, před 10 lety

Rozúčtování nákladů na tepelnou energii na vytápění a nákladů na poskytování teplé vody mezi konečné spotřebitele upravuje vyhláška č. 372/2001 Sb., kterou se stanoví pravidla pro rozúčtování nákladů na tepelnou energii na vytápění a nákladů na poskytování teplé užitkové vody mezi konečné spotřebitele (http://www.zakonyprolidi.cz/cs/2001-372).
Je možné uplatnit písemnou reklamaci vyúčtování. Lhůta pro uplatnění reklamace nesmí být kratší než 21 dnů a musí být uvedena ve vyúčtování. Jedná se o občanskoprávní vztah a případné neshody lze řešit pouze soudní cestou v rámci občanskoprávních sporů mezi vlastníkem objektu, případně tím, kdo jej zastupuje a konečným spotřebitelem.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.7.2014 11:21, před 10 lety

Společnost nám ke stížnosti zaslala následující vyjádření:

Vážená paní Magistro,

na základě Vaší informace o stížnosti paní Anny Krupové, jsme provedli kontrolu všech zpracovaných podkladů (vyčíslení nákladů správní firmou, rozúčtování a odečtů) nutných k rozúčtování a došli jsme k závěru, že nedošlo k pochybení ze strany firmy Techem, spol. s r.o.
Rozúčtování bylo provedeno dle platné legislativy a Vyhlášky Ministerstva pro místní rozvoj 372/2001 Sb.
Protože paní Krupová nesplňovala povinnost dle § 4 odstavec 4, že uživatel musí strpět náklad na teplo ve výši min. -40% oproti průměru vztaženému na 1m2 započitatelné podlahové plochy, musela jí být (v souladu s platnou vyhláškou) spotřební složka tepla navýšena tak, aby celkový náklad na teplo tuto povinnost splňoval.
Bohužel paní Krupová neporozuměla ústnímu vysvětlení jak ze strany správce, tak i naší firmy a přesto nepodala písemnou reklamaci, kde bychom se jí snažili popsat postup výpočtu. Abychom rozptýlili její pochybnosti nabízíme osobní schůzku, nejlépe u jejího správce SBDO Průkopník, kde se jí budou věnovat kvalifikovaní pracovníci naší firmy.

S pozdravem.


Věra Pacáková
vedoucí oblasti
Praha, Mladá Boleslav

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
29.7.2014 09:15, před 10 lety


Anna Krupová

Dobrý den,

děkuji nejen za vaší reakci, ale i za reakci pí. Pacákové. Dovolím si nesouhlasit s tvrzením, že jsem neporozuměla ústnímu vysvětlení při osobním jednání pracovnice SBDO Průkopník ve Varnsdorfu, tak i sdělení pracovnice dotčené společnosti Techem při telefonickém rozhovoru. Obě pracovnice mi nebyly schopny fundovaně odpovědět na můj dotaz, pouze mi sdělily, že "každý rok je to jiné". V každém případě jsem uvítala nabídku osobní schůzky a souhlasím s tím, aby se uskutečnila u správce SBDO Průkopník. Pracovníci společnosti mě mohou kontaktovat a dohodnout si schůzku na mém mob.tel.
603 964 139.

S pozdravem

Anna Krupová

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
21.8.2014 10:10, před 10 lety


Anna Krupová

Hodnocení:

Komentář: Jednání proběhlo s p.Marešem 13.8.2014 v prostorách SBDO Průkopník ve Varnsdorfu. Obsahem bylo prověření vyúčtování tj. spotřeby tepla a to i s ohledem na předešlé roky a dorovnáním dle zákona. Podepsala jsem zápis z jednání s tím, že vysvětlení je dostatečné. Rovněž mi byla dána povinnost informovat dTest. Pocity mám smíšené, ale již raději nehodlám věc řešit.

Děkuji za vaši pomoc a ochotu.

S pozdravem

Anna Krupová