Společnost


Dolfi1920 GmbH

Počet nahlášených stížností:31
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:3
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#35393Poškození zavazadla

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 17 dnů 14 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
09.09.2019, před 5 lety

Juraj Serafin

Znění stížnosti

8.9. cca kolem 1 hod ráno jsem se snažil reklamovat poškozený kufr na letišti Václava Havla v Praze. Paní odmítla sepsat protokol, protože jsem palubní lístek zanechal v letadle. Obdobně jak v obchodech není nutné mít u reklamace účtenku, když jde podle výpisu z účtu vyhledat platbu v daném obchodě a v žádném případě není problém. Obdobně na kufru byly přilepeny adekvátní štítky a tak nebyl problém s identifikací.Bez palubní vstupenky bych ostatně nedostal štítky na kufr,... Cestoval jsem z Valencie do Prahy, druhý den ráno jsem v hotelu Holiday Inn u letiště pořídil i fotografie poškozeného kufru se štítky.Fotky můžu zaslat mailem.


Produkt

kufr zakoupený v NY,...cca r. 2012


Požadované řešení

Uznání stížnosti, protože jako taková je bezpochybná. Řešení vidím ve výměně zdeformovaného kufru nebo adekvátní finanční náhradou.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.9.2019 13:11, před 5 lety

Podle čl. 17 odst. 2 Montrealské úmluvy odpovídá dopravce za vzniklou škodu v případě zničení nebo ztráty nebo poškození zapsaného zavazadla, jestliže se událost, která způsobila zničení nebo ztrátu nebo poškození, stala na palubě letadla a nebo kdykoli v době, kdy zapsané zavazadlo bylo pod kontrolou dopravce. Dopravce neodpovídá za situaci, kdy zavazadlo nebo zásilka byla vadně zabalena, přepravu provedla jiná osoba než dopravce nebo agenti působící v letecké dopravě, za škody vzniklé vlastní vadou či kvalitou přepravované zásilky, škody vzniklé válkou či následky ozbrojeného konfliktu a škody způsobené zásahem úředního orgánu provedeného v souvislosti s příchodem, odchodem nebo tranzitem zásilky.

V případě poškození musí spotřebitel uvědomit dopravce o poškození neprodleně, jakmile je zjistí, nebo nejpozději do sedmi dnů ode dne převzetí v případě zapsaného zavazadla. Každá reklamace musí být učiněna písemně a předána nebo zaslána ve lhůtě uvedené výše.

Pro uplatnění reklamace je třeba, aby spotřebitel prokázal, že u prodávajícího reklamovanou věc/službu zakoupil. Neříká však jakým způsobem tak má učinit. Pokud by prodávající omezoval možnost zboží reklamovat tím, že požaduje účtenku/palubní lístek, ačkoliv spotřebitel může prokázat jiným způsobem, že u něj zboží/službu zakoupil, jednalo by se o požadavek zkracující práva spotřebitele z vadného plnění ve smyslu § 1814 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. K takovýmto požadavkům se dle § 1815 občanského zákoníku nepřihlíží.

Škoda se nahrazuje uvedením do předešlého stavu. Není-li to možné nebo požádá-li o to poškozený, hradí se v penězích. Při určení výše škody na věci se vychází z její obvyklé ceny v době poškození a zohlední se, co poškozený musí k obnovení nebo nahrazení funkce věci účelně vynaložit. Tato pravidla jsou závazná i pro společnost, která vyřizuje reklamaci za dopravce.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.10.2019 11:22, před 5 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.