Počet nahlášených stížností: | 31 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 3 |
8.9. cca kolem 1 hod ráno jsem se snažil reklamovat poškozený kufr na letišti Václava Havla v Praze. Paní odmítla sepsat protokol, protože jsem palubní lístek zanechal v letadle. Obdobně jak v obchodech není nutné mít u reklamace účtenku, když jde podle výpisu z účtu vyhledat platbu v daném obchodě a v žádném případě není problém. Obdobně na kufru byly přilepeny adekvátní štítky a tak nebyl problém s identifikací.Bez palubní vstupenky bych ostatně nedostal štítky na kufr,... Cestoval jsem z Valencie do Prahy, druhý den ráno jsem v hotelu Holiday Inn u letiště pořídil i fotografie poškozeného kufru se štítky.Fotky můžu zaslat mailem.
kufr zakoupený v NY,...cca r. 2012
Uznání stížnosti, protože jako taková je bezpochybná. Řešení vidím ve výměně zdeformovaného kufru nebo adekvátní finanční náhradou.
|
Tweet |
Podle čl. 17 odst. 2 Montrealské úmluvy odpovídá dopravce za vzniklou škodu v případě zničení nebo ztráty nebo poškození zapsaného zavazadla, jestliže se událost, která způsobila zničení nebo ztrátu nebo poškození, stala na palubě letadla a nebo kdykoli v době, kdy zapsané zavazadlo bylo pod kontrolou dopravce. Dopravce neodpovídá za situaci, kdy zavazadlo nebo zásilka byla vadně zabalena, přepravu provedla jiná osoba než dopravce nebo agenti působící v letecké dopravě, za škody vzniklé vlastní vadou či kvalitou přepravované zásilky, škody vzniklé válkou či následky ozbrojeného konfliktu a škody způsobené zásahem úředního orgánu provedeného v souvislosti s příchodem, odchodem nebo tranzitem zásilky.
V případě poškození musí spotřebitel uvědomit dopravce o poškození neprodleně, jakmile je zjistí, nebo nejpozději do sedmi dnů ode dne převzetí v případě zapsaného zavazadla. Každá reklamace musí být učiněna písemně a předána nebo zaslána ve lhůtě uvedené výše.
Pro uplatnění reklamace je třeba, aby spotřebitel prokázal, že u prodávajícího reklamovanou věc/službu zakoupil. Neříká však jakým způsobem tak má učinit. Pokud by prodávající omezoval možnost zboží reklamovat tím, že požaduje účtenku/palubní lístek, ačkoliv spotřebitel může prokázat jiným způsobem, že u něj zboží/službu zakoupil, jednalo by se o požadavek zkracující práva spotřebitele z vadného plnění ve smyslu § 1814 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. K takovýmto požadavkům se dle § 1815 občanského zákoníku nepřihlíží.
Škoda se nahrazuje uvedením do předešlého stavu. Není-li to možné nebo požádá-li o to poškozený, hradí se v penězích. Při určení výše škody na věci se vychází z její obvyklé ceny v době poškození a zohlední se, co poškozený musí k obnovení nebo nahrazení funkce věci účelně vynaložit. Tato pravidla jsou závazná i pro společnost, která vyřizuje reklamaci za dopravce.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.