Počet nahlášených stížností: | 40 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Před rokem u mě byla paní a nabízela mi levnější energie, než mám doposud. S paní jsem podepsala plnou moc že to za mne může vše vyřídit a už mi zapomněla dodat, že podepisuji smlouvou s firrmou KTST s.r.o. Slíbila mi, že za mě vše vyřídí a požadovala po mě aktuální smlouvy s firmou EON. Smlouvy jsem jí tedy poskytla pouze k nahlídnutí.
Za měsíc mi zaslali informaci o výběrovém řízení na energetickou společnost, kterou vyhrála firma LAMA, která po mě požadovala znovu dokumenty od EOn, kde mělo být uvedeno, že jsem odstoupila od smouvy (jméno paní, která vše řešila, není nikde uvedeno, tudíž na ni žádný kontakt nemám). Od smlouvy jsem neodstopila, ale dala jsem ji informaci, že všechny potřebné dokumenta měla vyřídit paní, která mě o této možnosti změny informovala. K nové smlouvě od LAMY jsem nepřisoupila a zůstala tak u EONU.
Po roce mi došla od společnosti KTST pokuta ve výši 2.500 Kč za nedodržení smluvních podmínek. Když jsem se informovala, za co pokuta konkrétně přišla, paní na telefonu mi arogantním tónem odpověděl,a že jsem nedodržela smluvní podmínky uvedené ve smlouvě, která byla prezentována jako plná moc k vyřešení všech potřebných dokumentů. Kopii smlouvy my odmítli zaslat. Tudíž vůbec nerozumím tomu, za co onu pokutu mám platit.
Na internetu jsem se dočetla, že tento problém mělo více lidí, tudíž ho neřeším sama a peníze rozhodně platit nechci.
Změna energií, přejít jsem měla ke společnosti LAMA
Žádám o řádné prošetření výše a důvodu pokuty, kterou následně požaduji nulovat.
|
Tweet |
Co se týče smluvní pokuty při ukončení závazku, dle nálezu Ústavního soudu, sp. zn. I. ÚS 3512/11, platí, že v rámci spotřebitelských smluv ujednání zakládající smluvní pokutu zásadně nemohou být součástí tzv. všeobecných obchodních podmínek, nýbrž toliko spotřebitelské smlouvy samotné. Pokud je ujednání o smluvní pokutě pouze součástí obchodních podmínek, tak je ve vztahu ke spotřebiteli překvapivé a pro něj neúčinné.
Odstoupit od smlouvy, která byla uzavřena mimo obchodní prostory prodejce, je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy, což stanoví § 1829 odst. 2 občanského zákoníku.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.