Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 4.3.2014 jsem si ve večerních hodinách po poruše auta zavolal službu na odtah a opravu pneu. Do telefonu jsem dostal nabídnutou cenu 2000 Kč.
Po opravě mi byla vystavena faktura na 2500 Kč, kde zcela jasně nesděla celková částka, ani kilometry (porucha Ostrovačice, Brno; oprava v servisu na Jahodové). Částku jsem reklamoval, servis mi ji odmítl opravit (cena do telefonu údajně byla bez DPH, a kilometry se počítají ne z místa odtahu, ale z místa bydliště technika) a na také odmítl vydat auto, pokud nezaplatím plnou částku. K mému auto mne nechtěli pustit. Rozhodnutí udělal přes telefon jednatel, p. Šenkyříkem.
Policii jsem nevolal.
odtaha a oparava auta
Vrácení části zaplacených peněz.
Očekával bych také omluvu.
|
Tweet |
Ve vztahu ke spotřebiteli je podnikatel povinen uvádět cenu včetně DPH, jinak spotřebitel není dle § 1821 občanského zákoníku povinen tento rozdíl platit. Dále také záleží na skutečnosti, zda byla cena sjednána odhadem nebo jako pevná částka. Pokud společnost požaduje úhradu jiné částky, měla by prokázat, že částka nebo její výpočet byl tímto způsobem sjednán.
Pan Osuský si službu objednal ve večerních hodinách (cca v 22 hod), tedy mimo řádnou pracovní dobu servisu. Z tohoto důvodu jsou kilometry všem klientům počítány z místa, kde se pohotovostní odtahová služba aktuálně nachází, v tomto případě z bydliště zaměstnance, který měl pracovní pohotovost. Tuto skutečnost jsme již zahrnuli do kalkulace předběžné ceny za odtah vozidla.
Pan Osuský však ve své stížnosti opomněl uvést zásadní informaci, a to, že si odtah a opravu objednal na firmu, tedy jako podnikatelský subjekt. Také daňový doklad za odtah a opravu je vystaven na společnost, nikoliv na spotřebitele. V tomto daňový doklad pan Osuský nikterak nerozporoval. Z toho důvodu byla kalkulována jak cena bez DPH, tak cena s DPH, jak je tomu u podnikatelských subjektů běžné.
Panu Osuskému byly naúčtovány kilometry ujeté z místa výjezdu pohotovostního vozidla k místu odtahu, do servisu, kde bylo vozidlo opraveno, a zpět na místo výjezdu. Cena za kilometr byla účtována v souladu s ceníkem naší společnosti.
Přestože tedy pan Osuský cenu na místě rozporoval, tato byla účtována v souladu s dohodou a skutečným počtem najetých kilometrů. Z tohoto důvodu nebylo žádosti pana Osuského o snížení ceny vyhověno a byl povinen částku uhradit.
Naše společnost tedy v tomto případě požadavek pana Osuského na vrácení části peněz a omluvu odmítá jako neoprávněný.
Petr Šenkyřík, jednatel společnosti
Dobry den,
nabídnutá cena byla 2000 Kč - navýšení o DPH bez ohledu na to, zda je faktura na podnikatelský subjekt považuji za jasný podvod (tuto skutečnost jsem uvedl při placení, a není žádný důvod, proč by to mělo navýšit cenu).
Napočítání kilometrů z místa bydliště taktéž považuji podvodné - jako zákazník to nemohu ovlyvnit a na tuto skutečnost jsem v telefonické objednávce nebyl upozorněn.
Domnívám se, že byl porušen občasný zákonník a to hned v několika bodech.
Michal Osuský
Ve vztazích mezi podnikateli není povinnost uvádět cenu včetně DPH. Záleží na obvyklé praxi nebo praxi, kterou mezi sebou strany zavedly. K tomuto dále nemáme připomínky.
Pokud se společnost odvolává na ceník, měla by s ním druhou stranu seznámit.
Vzhledem ke skutečnosti, že služba VašeStížnosti.cz je určena pro řešení sporů vzniklých mezi spotřebiteli na jedné straně a podnikateli na straně druhé, jsme nuceni tuto stížnost uzavřít.