Počet nahlášených stížností: | 75 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 9 |
Dobrý den,
uvedená společnost zaslala dceři jiné zboží, než které si objednala. Na základě reklamace jí byl zaslán slevový kupon, aby si mohla zboží s jeho použitím znovu objednat. Zboží však nebylo skladem a časově omezený kupon zatím propadl. Ve chvíli, kdy bylo zboží k dispozici, otálela firma přes opakované urgence dcery se zasláním platného kuponu. Kupon dceři doposud nepřišel a zboží je znovu vyprodané. Celá věc se vleče už 2 měsíce. Služby uvedené firmy jsou velmi nekvalitní, firma nemá zájem o zákazníka.
Děkuji a jsem s pozdravem,
M.V.
Omluva a zaslání zboží, které si dcera objednala již před 2 měsíci.
|
Tweet |
Dle § 2161 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, prodávající "odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující věc převzal, má věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal..." Pokud tedy prodávající zaslal jiné zboží, než bylo objednáno, jedná se o vadu, kterou je možné reklamovat.
Dle § 2169 občanského zákoníku má spotřebitel nárok na odstranění vady opravou, nebo výměnou věci za nový kus bez vady. V tomto případě není řešením oprava, ale výměna za správný kus. Není-li předešlé řešení reklamace možné, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, tedy i nárok na vrácení zaplacené částky. Spotřebitel tedy není povinen akceptovat variantu řešení poskytnutím slevového kódu, ale má nárok na výměnu věci za správný kus, případně na vrácení zaplacené částky.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.