Počet nahlášených stížností: | 4 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 25.6. 2019 jsem objednala terarium včetně spodní skříňky, určené pro hady v hodnotě 15tis. Vše bylo dodáno se zpožděním 20.7.2019. Bohužel až po vybalení jsem zjistila, že vše uvnitř teraria bylo v rozporu s mojí objednávkou. Majitel mi pár dní na to slíbil vyměnit kus za kus, s tím, že původní terarium odveze a prodá.
Do dnešního dne (12.září 2019) mám doma stále původní terarium a skříňku, nové terarium nemám, na výzvu od právníka nikdo nereaguje a nikdo z firmy Oryxon Invest nekomunikuje.
Terarium tak jak ho mám doma je pro mé hady nepoužitelné. Technicky opravdu špatně řešené.
zakázkové terarium (včetně spodní skříňky) pro hady
vrácení peněz a odvezení špatně dodaného zboží
|
Tweet |
Ustanovení § 2161 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, stanovuje případy, kdy je věc vadná. Za vadu věci se bude považovat, pokud věc nebude mít vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné. Věc bude také vadná, pokud se nehodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá. Věc také musí odpovídat jakosti nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze.
Má-li věc vady, může spotřebitel žádat opravu věci nebo dodání nové věci. Žádat dodání nové věci je však možné pouze v případě, není-li to vzhledem k povaze vady neúměrné. Nelze-li vadu odstranit opravou věci nebo dodáním nové věci (např. proto, že vadou trpí celá série), má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel taktéž žádat přiměřenou slevu.
Spotřebitel může také žádat proplacení nákladů reklamace. Pokud se jedná o účelně vynaložené náklady spojené s oprávněnou reklamací, je prodejce povinen tyto náklady na základě žádosti kupujícího proplatit. Účelně vynaloženými náklady jsou náklady, které musí spotřebitel nezbytně nutně vynaložit k tomu, aby mohl reklamaci uplatnit. Právo na jejich úhradu vychází z ustanovení § 1924 občanského zákoníku.
Náhradu nákladů má právo spotřebitel žádat vždy po prodávajícím. K žádosti je třeba přiložit doklady potvrzující výši nákladů. Právo je nutné uplatnit do 1 měsíce po uplynutí lhůty určené pro vytknutí vady, tedy u spotřebního zboží zakoupeného v obchodě nejpozději do 25 měsíců od převzetí. Vzor žádosti o náhradu nákladů spojených s reklamací naleznete na www.dtest.cz/clanek-3279/zadost-o-nahradu-nakladu-spojenych-s-reklamaci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.