Společnost


Alena Šlencová

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#35462Vrácení plné výše pořizovací ceny zboží

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 14 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
12.09.2019, před 5 lety

Jaroslav Benda

Znění stížnosti

Dobrý den, rád bych vyřešil spor o vrácení plné pořizovací ceny za zboží vrácené ve 14 denní lhůtě od jeho pořízení. Ze slušnosti jsem uvedl i důvody takového rozhodnutí. Zboží v ceně 5990 Kč vráceno ve 100% stavu, nepoškozené, nesundane fólie. Nebojim se použít výraz "ve stavu nového". Tento stav uznal i Mironet, jehož je Asoft frencizou.

Pri nákupu u Mironetu jsem zvolil tuto frenčízu jako výdejní místo. Mám prodejní fakturu přímo s firmou Asoft. I když se jedná o fakturu s logem Mironetu v záhlaví dokumentu. Vyplatit mě údajně nemůže Mironet, ale musí to učinit právě tato zvolena frenciza. Frenciza čekala na dobropis ze strany Mironetu (k němu se zboží odeslalo k posouzení), a na jeho základě pak mohla frenciza vyplatit částku.

I když Mironet uznal, že je zboží bez závad, s možností vyplatit 100% původní částky, tak zároveň dodává, že je pak tato mateřská firma řekněme mimo hru. Výše vrácené částky totiz údajně záleží jen a jen na Asoftu.

Od Asoftu k proplacení celé částky nedošlo. Obdržel jsem 5724 Kč.
Slovy jednatelky, se bohužel, musel účtovat storno poplatek. V mém případě to nebyla dechberouci ztráta. Nicméně s ní nesouhlasím, nelibi se mi takový postup a mohu na tento "zádrhel" upozornit alespoň zde. Jde mi o princip a snahu dozvědět se pravdu, správný postup. Chtěl bych vyplatit plnou cenu, pokud na ni mam podle Vas nárok. Samozřejmě respektuji pohled odborníků v problematice. Zboží jsem vrátil 23.8., částku poníženou o storno, - 5% pořizovací ceny, jsem obdržel dnes, tj. 12.9.2019.
Komunikoval jsem jak s Mironetem, tak s Asoftem. Oběma stranám jsem sdělil, že mám zájem o vyplacení celé výše. Bohužel pro mě, to se nepovedlo.


Produkt

Digitální dveřní kukátko Eques veiu smart Wi-Fi nickel


Požadované řešení

Doplacení rozdílu mezi pořizovací cenou a částkou vyplacenou ze strany Asoftu po vrácení výrobku.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.9.2019 13:41, před 5 lety

Franšíza je modelem podnikání, na jehož základě může i menší subjekt úspěšně realizovat osvědčený podnikatelský projekt. Nabyvatel franšízy však je samostatným právním subjektem, má svou vlastní obchodní firmu, identifikační číslo i vlastní účetnictví.

Možnost odstoupit od smlouvy ve lhůtě 14 dnů zakládá § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, přičemž se jedná o úpravu náležející ke speciálním ustanovením, které lze, v souladu s § 1810 občanského zákoníku, použít pouze v případě smluv uzavíraných mezi podnikatelem a spotřebitelem (osobou jednající mimo rámec podnikatelské činnosti, dle § 419 občanského zákoníku).

Pokud kupující uzavřel kupní smlouvu ohledně dveřního kukátka v postavení spotřebitele a zároveň nakoupil u podnikatele za pomoci prostředku komunikace na dálku, pak mu svědčí právo na odstoupení od smlouvy v rámci 14 dní ode dne převzetí zboží. Spotřebitel má dle § 1829 odst. 1 písm. a) zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží na to, aby odstoupení u prodávajícího uplatnil. V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání.

Dle ustanovení § 1833 občanského zákoníku je možné pouze to, aby si prodávající nárokoval tzv. snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. Jestliže k takovému snížení vrácené částky dojde, měl by prodávající prokázat, na základě čeho se tak stalo, a to např. doložením fotodokumentace.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.2.2020 15:58, před 5 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.