Společnost


Česká aukční energetická s.r.o.

Počet nahlášených stížností:28
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

25%
75%
Toto skore je založeno na 4 stížnostech.

#35464Neopávněně naúčtovaný poplatek

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 13 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
12.09.2019, před 5 lety

Jan Fojtik

Znění stížnosti

Nase pribuzna se stala ne zcela vedome a dobrovolne (viz stiznost #23454 Neposkytnutí vyhotovení smlouvy) zakaznici Česke aukční energeticke s.r.o. podpisem dokumentu PŘIHLÁŠKA O ZAJIŠTĚNÍ SLEV NA DODÁVKÁCH ENERGIÍ - kamuflovane pojmenovani, dale jen smlouva. Realitu jsme zjistili pozde na legalni vypoved, proto jsme vyhoveli smlouve a prijali jako dodavatele energii prikazanou spolecnost X Energie s.r.o. IČ 24817872. Dodavatelske smlouvy jsou zde na 3 roky s hrozbou sankce. Timto je splnena smlouva s ČAE, ktera je rovnez uzavrena na dobu 3 roku se sankci. V poslednich mesicich se zacaly vyskytovat od ČAE telefonni pozadavky navstev (nekdy i ponekud vyhruzne) s tim, ze je potreba smluvni vztah aktualizovat nebo premenit na dobu neurcitou. Z nasi strany nebyl, za situace kdy je smlouva plnena, projeven zajem o doplneni nebo prodlouzeni. V prvni polovine zari byl zakaznici dorucen pozadavek zaplatit do 5-ti dni 3630,- Kc z duvodu "zrušeni Přihlášky". Tento pozadavek se nam jevi jako neduvodny.


Produkt

Česká aukční energetická s.r.o. IČ 06658873 v textu ČAE


Požadované řešení

Zruseni pozadavku placeni sankce.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.9.2019 14:54, před 5 lety

Podnikatel má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spotřebitel by mohl namítat neplatnost přihlášky, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti.

Pokud by strana podepisující přihlášku vůbec nevěděla, jakou listinu podepisuje, resp. se domnívala, že podepisuje listinu jinou, mohlo by se jednat až o zdánlivé právní jednání pro nedostatek vůle dle § 551 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.

Dozor nad dodržováním pravidel ochrany spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila svou zákonnou povinnost, má možnost obrátit se s podnětem k tomuto úřadu. Více o podání na www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.

Co se týče případné smluvní pokuty při ukončení závazku, dle nálezu Ústavního soudu, sp. zn. I. ÚS 3512/11, platí, že v rámci spotřebitelských smluv ujednání zakládající smluvní pokutu zásadně nemohou být součástí tzv. všeobecných obchodních podmínek, nýbrž toliko spotřebitelské smlouvy samotné. Pokud je ujednání o smluvní pokutě pouze součástí obchodních podmínek, tak je ve vztahu ke spotřebiteli překvapivé a pro něj neúčinné.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.10.2019 16:27, před 5 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.