Počet nahlášených stížností: | 28 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Nase pribuzna se stala ne zcela vedome a dobrovolne (viz stiznost #23454 Neposkytnutí vyhotovení smlouvy) zakaznici Česke aukční energeticke s.r.o. podpisem dokumentu PŘIHLÁŠKA O ZAJIŠTĚNÍ SLEV NA DODÁVKÁCH ENERGIÍ - kamuflovane pojmenovani, dale jen smlouva. Realitu jsme zjistili pozde na legalni vypoved, proto jsme vyhoveli smlouve a prijali jako dodavatele energii prikazanou spolecnost X Energie s.r.o. IČ 24817872. Dodavatelske smlouvy jsou zde na 3 roky s hrozbou sankce. Timto je splnena smlouva s ČAE, ktera je rovnez uzavrena na dobu 3 roku se sankci. V poslednich mesicich se zacaly vyskytovat od ČAE telefonni pozadavky navstev (nekdy i ponekud vyhruzne) s tim, ze je potreba smluvni vztah aktualizovat nebo premenit na dobu neurcitou. Z nasi strany nebyl, za situace kdy je smlouva plnena, projeven zajem o doplneni nebo prodlouzeni. V prvni polovine zari byl zakaznici dorucen pozadavek zaplatit do 5-ti dni 3630,- Kc z duvodu "zrušeni Přihlášky". Tento pozadavek se nam jevi jako neduvodny.
Česká aukční energetická s.r.o. IČ 06658873 v textu ČAE
Zruseni pozadavku placeni sankce.
|
Tweet |
Podnikatel má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spotřebitel by mohl namítat neplatnost přihlášky, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti.
Pokud by strana podepisující přihlášku vůbec nevěděla, jakou listinu podepisuje, resp. se domnívala, že podepisuje listinu jinou, mohlo by se jednat až o zdánlivé právní jednání pro nedostatek vůle dle § 551 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Dozor nad dodržováním pravidel ochrany spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila svou zákonnou povinnost, má možnost obrátit se s podnětem k tomuto úřadu. Více o podání na www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Co se týče případné smluvní pokuty při ukončení závazku, dle nálezu Ústavního soudu, sp. zn. I. ÚS 3512/11, platí, že v rámci spotřebitelských smluv ujednání zakládající smluvní pokutu zásadně nemohou být součástí tzv. všeobecných obchodních podmínek, nýbrž toliko spotřebitelské smlouvy samotné. Pokud je ujednání o smluvní pokutě pouze součástí obchodních podmínek, tak je ve vztahu ke spotřebiteli překvapivé a pro něj neúčinné.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.