Počet nahlášených stížností: | 9 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
CHtěla bych vědět,zda Resimodo má právo nutit nájemce platit služby jako je ,Hodinový manžel,Senior asistent,Alimenty dětem atd i když je nepotřebuji. Vepsali si je do smlouvy která má platnost od 15.9.2019.Dodatek jsem měla ve schránce 29.8. i když na papíře uvádějí zpětný datum o měsíc.Poslala jsem okamžitě zpětně podepsanou smlouvu s tím že nesouhlasím s výše uvedenými službami.Odpovědi jsem se nedočkala až jsem volala na jejich linku, kde mi oznámili, že jsem vepsala do úřední listiny a tím je smlouva neplatná a že mi pošlou písemné vyrozumění. Protože dny ubíhaly ,zaplatila jsem nájem za září i když nemám smlouvu,11.9. s novým navýšením.Bydlím v bytě od 15.11.2015.platím řádně,neruším sousedy,dodržuji domovní řád i když mi od té doby zvýšili nájem o 1.800kč.
Dnes 12..9.2019 mi přišlo ono rozhodnutí, abych se dostavila do 15tého tohoto měsíce podepsat smlouvu i s uvedenými službami, jinak od tého datumu užívám byt bez právního důvodu.Podotýkám ,že ani dnes čtvrtek ani zítra nemohu nic vyřídit,nejsou přítomní a klientské centrum Resimodo nefunguje v běžných úředních hodinách.
Odpověď na můj nesouhlas s uvedenými službami mi opět přišla opožděně/ 12.9./ tak, abych musela podstoupit jejich nátlaku podepsat smlouvu opět ve prospěch Resimodo a tím nestíhám si najít jiné výhodnější bydlení.Takže jsem nucena v pondělí 16.9.podepsat jejich požadavky i když teď jak tvrdí užívám byt bez právního důvodu.,
V případě že je právo na mé straně,žádám o zaslání nové smlouvy vyhotovené v prospěch obou stran a to i s možnosti výpovědní lhůty ze strany klienta tak je dáno zákonem.
|
Tweet |
Ustanovení § 2251 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku říká, že nájemce platí nájemné předem na každý měsíc nebo na jiné ujednané platební období, nejpozději do pátého dne příslušného platebního období, nebyl-li ujednán den pozdější. Společně s nájemným platí nájemce zálohy nebo náklady na služby, které zajišťuje pronajímatel. Dále platí, že pronajímatel nesmí požadovat po nájemci jiná plnění než ta, která jsou výše uvedená.
Co se služeb týče, ustanovení § 2247 OZ říká, že pronajímatel zajistí po dobu nájmu nezbytné služby. Má se za to, že nezbytnými službami jsou dodávky vody, odvoz a odvádění odpadních vod včetně čištění jímek, dodávky tepla, odvoz komunálního odpadu, osvětlení a úklid společných částí domu, zajištění příjmu rozhlasového a televizního vysílání, provoz a čištění komínů, případně provoz výtahu.
Požadovat další platby za služby po nájemci, které by nájemkyně zjevně nevyužívala, se nám jeví jako snaha o bezdůvodné obohacení ze strany společnosti, obzvláště s ohledem na povahu takové smlouvy, která je "ber nebo nech být", tj. "plaťte za služby nebo se vystěhujte", přičemž na takové jednání by se dalo nahlížet jako na neetické.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.