Společnost


XLMX obchodní s.r.o.

Počet nahlášených stížností:7
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#35488Odmítnutí řešit reklamaci

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 12 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
13.09.2019, před 5 lety

Klára Hofmanová

Znění stížnosti

Dobrý den,

dne 28.7.2019 jsem učinila objednávku, mimo jiné šlo o komody dvířkové a šuplíkové v celkové hodnotě 19.500,-
Nábytek jsme objednávali přes eshop s vyzvednutím na pobočce, k nákupu jsem vložila slevový kupón volně dostupný na internetu.
Zboží jsme vyzvedli, bylo řádně zabalené. Potud vše v pořádku. Při montáži zjištěno, že chybí mnoho šroubů. Dobře, neřešíme, dokoupíme a montujeme dál. Šuplíky se musí lepit, je to tak správně dle návodu. Posledním krokem dle návodu při sestavení nábytku je namontování madla. A zde přichází kámen úrazu. Dírky na madla jsou předvrtané a každá zhruba o 4mm jinak, což není možné zjistit po rozbalení a prohlédnutí, ale až po kompletním sestavení a slepení, jelikož znovu zdůrazňuji jedná se o poslední krok montáže - přidělání madel. Jedná se o 37 madel. Všechna jsou křivá, všechna ve stejném sklonu, úhlu. Příšerné.
U šuplíkových komod jsou některé šuplíky křivě uříznuté, některé sedí pěkně, jiné jsou zapadlé nebo přečuhují.
Nafotila jsem, odeslala na email Mobelixu. Po x emailech mi bylo sděleno, že sleva na nábytek mi nebude poskytnuta, jelikož jsem při nákupu uplatnila 12% volně dostupný slevový kupón. To zřejmě firmu Mobelix opravňuje prodávat šmejdy.
Po výměně dalších x emailů mi bylo sděleno, že reklamace nebude uznána jelikož jsou šuplíky smontované a lze reklamovat pouze přední část (čelo) šuplíku v původním neslepeném stavu. Že můžu veškerá čela přivézt na prodejnu (Jak asi? Rozmlátit to kladivem?), zažádat o reklamaci, ale že mi nemůže nikdo slíbit, že mi reklamaci uznají, jelikož jsem si dovolila nábytek slepit (dle návodu!)
Tímto to pro ně skončilo.


Produkt

Komoda 4-you New Yuk09 Art-Nr 001803043208, Komoda 4-you New Yuk06 Art-Nr 001803043205, Komoda 4-you New Yuk08 Art-Nr 001803043207, Komoda 4-you New Yuk07 Art-Nr 001803043206, 2x Komoda 4-you New Yuk11 Art-Nr 001803043210, Stolek Na Elektroniku Tico Art-Nr 001803030205, Psací Stůl Prag 138 Art-Nr 001555006901


Požadované řešení

Předpokládala jsem, že je základem slušnosti je nabídnout na poškozené zboží adekvátní slevu, případně odvézt a dodat zboží nové a to bezvadné.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.9.2019 13:48, před 5 lety

Dle § 2161 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, "prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující věc převzal, má věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné", není-li tomu tak, má věc vadu. Spotřebitelka byla oprávněna očekávat, že nábytek má správně předvrtané otvory pro umístění madel, není-li tomu tak, jde o vadu kterou může spotřebitelka reklamovat.

Podle § 2169 občanského zákoníku, má spotřebitelka nárok na odstranění vady opravou, nebo výměnou zboží za nový kus, není-li ani jedno z těchto řešení možné, má nárok na odstoupení od smlouvy (mj. na vrácení kupní ceny). Namísto předešlých variant může spotřebitelka také požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny. Zde je třeba říci, že předem poskytnutá sleva (v podobě slevového kódu) je marketingovou akcí prodávajícího a nemá žádný vliv na uplatnění práv z vadného plnění a nároky z nich. Poskytnutí slevy 12 % při uzavírání smlouvy nezbavuje spotřebitelku práva na poskytnutí přiměřené slevy, jakožto nároku z uplatněné reklamace - tvrzení prodejce je tedy nesprávné.

Rovněž nepovažujeme za oprávněný požadavek prodejce, aby spotřebitelka dodala k reklamaci toliko čelní stěny nábytku. Spotřebitelka při sestavování zboží byla v dobré víře, že je zboží v pořádku a že postupuje správně, neboť dodržela postupy uvedené v návodu. Nutnost reklamovat zboží vznikla v důsledku toho, že prodávající porušil svou zákonnou povinnost dodat zboží bez vad. Pokud by trval na tom, že musí spotřebitelka již slepený nábytek rozebrat a tím znehodnotit (nebo snížit jeho hodnotu), způsobil by tím spotřebitelce další škodu, za kterou by sám odpovídal. Nadto lze říci, že by takovouto podmínkou prodejce bránil spotřebitelce v uplatnění práva z vady.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.10.2019 16:22, před 5 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.