Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Prvni zima po namontovani francouzkeho okna zjistena netesnost mezi dvernim kridlem a ramem francouzkeho okna. Zjisteno prohnuti jak ramu tak dverniho kridla postupem na sirku prvniho clanku malicku dospeleho cloveka, coz je rozhodne vice, nez deklarovany prohyb 2mm na 1m delkz okna. Probehlo par reklamaci, pri kterych se vsemozne dverni kridlo serizovalo aby pasovalo do ramu, bezvysledne. O rok pozdeji vymena dverniho kridla, ktera nikterak neporesila prohnuti ramu a tahlo stale. Problem se zhorsoval, ani jednou neprijeli premerit, vzdy chteli jen fotky. Na podzim 2013 domluvena vymena ploviny ramu a dverniho kridla na jare s tim,ze si mam zajistit zednicke prace, ze to oni neudelaji tak kvalitne a ze neumi ani uvest do puvodniho stavu, zatepleni apod dum nizkoenergeticky kategori A. Jaro 2014 probehla vymena nakonec vymena celeho ramu, nadvakrat, vcetne vymeny dverniho kridla,takze ve vysledku cele, nebot se zjistili dalsi prohyby i fixni casti ramu. Zednicke prace,tj. uvedeni do puvodniho stavu to znamena zatepleni spalet, fajnova omitka, fasada,apu listy, stirodur do K cihel heluz, vymalovani spalet se vysplhalo na 15tis. Spoustu veci jeste budu dodelavat na vlastni naklady,jako soklove listy, prechodova lista pod okno,ram po srovnani nedolehal k podlaze apod. Firma se zacala cukat a ze fakturu najednou neproplati, hada se prodejce s vyrobou kdo muze za cele prohnuti okna, vyroba tvrdi spatna instalace, prodejce popira a tvrdi spatne vyrobene okno. Me jako zakaznika nemusi zajimat. Dle meho nazoru, kor kdyz bylo dopredu domluvene mam narok na proplaceni vicepraci a uvedeni do puvodniho stavu, coz pri vymene okna jinak nejde.
Francouzke okno, trojsklo, sprazena klika. venkovni tmava folie, vnitrek bila barva
Proplaceni narokovane faktury za zednicke prace pri uvedeni do puvodniho stavu po vymene okna.
|
Tweet |
Pokud došlo vadným plněním ke škodě, prodávající za ni odpovídá. V tomto případě je nutné prokázat výši škody a přičinnou souvislost mezi vadným plněním a vznikem škody. Za škodu v tomto případě odpovídá prodávající, protože dodal vadné plnění. Případný regres vůči výrobci je následně jen v jeho kompetenci.
Reakce DECPLAST:
nelze se vyjádřit stručně, protože zákazník je spisovatel a reklamace všeho na jeho domě je jeho koníčkem.
Ale jen chci dementovat pomluvy a nepravdy ze strany zákazníka.
Dostal nové dveře v hodnotě 30 tis Kč (na které neměl nárok, úchylka křídla byla v normě a při zavřeném stavu těsnily 100%, vyhověli jsme mu v rámci dobrého jména firmy a neodbytnosti zákazníka spisovatele). Po montáži nových dveří (naší firmou zdarma!!!) donesl fakturu od známého na 15tis Kč a začal nás vydírat, že pokud mu nezaplatíme nějaké domnělé škody, tak nás bude očerňovat v podobných diskuzích. Nikdy si nic takového s námi nedohodl, využil jen situace a vstřícnosti firmy.
Možnost k vyjádření přeřazujeme na spotřebitele.
Zá nás dodáváme, že pro vznik nároku na náhradu škody je nutné prokázat porušení povinnosti vyplývající ze smlouvy - vadné plnění, vznik škody a příčinnou souvislost. Důležitou roli tedy budou hrát i reklamační protokoly, které má prodávající povinnost vystavit při uplatnění reklamace.
Pane Prudil, to že obsah textu je delší je jen z důvodu toho, že francouzské okno s Vámi řeším již třetím rokem reklamaci a chtěl jsem obsáhnout co nejvíce informací, aby Dtest měl z čeho vycházet. Jediné co jsem na celém domě reklamoval, byla Vaše fušérská práce co se montáže francouzského okna týče a fasádu, která vypraskala. Jinak je dům v naprostém pořádku a těší se zdraví. Na podzim bylo domluveno přímo u Vás na prodejně domluveno, že se okno vymění. Zrovna Vy jste řekl, proč Vaši podřízení vyměňovali jen dveřní křídlo, že se měl rovnou vyměnit celý rám, když jedno do druhého nepasuje. V zimě mezera na šířku prstu v oblasti kliky a 30 cm nahoru dolů není dle mě ani tehdá dle Vás v normě, která činí 2 mm na metr délky okna, letos už jste říkal 4 mm... ale i tak to hrubě přesahovalo normy. Celou zimu jsme tam museli mít utěsněné okno aby tam tudy doslova teplo neunikalo. Když jsem Vám tehdy na prodejně řekl, že jsou zateplené špalety zvenku vše je hozeno do polystryénu, jelikož je dům v energetické třídě A, řekl jste doslova, že ať si seženu zedníka, že Vy byste to nevrátili do původního stavu, že se specializujete na montáž, ne zednické práce a fakturu mám poslat. Pak tohle samé ještě potvrzeno během zimy Vaším dnes již bývalým zaměstnancem panem Konečným. Teprve až jsem Vám přinesl na konci celé reklamace, ke které byl sepsán řádný reklamační protokol, i předávací protokol, jste se najednou zpříčil, že fakturu platit nebudete, ani když jsem Vám dodal položkový rozpočet, ze kterého jde vidět, že dané věci jsou tam opravdu prostavěné. A začal jste tvrdit v rozporu s reklamačním protokolem, že vše děláte zadarmo a jen pro pověst firmy. Pak jste dlouhou dobu hráli na to, že předělávám vzápětí fasádu, ano fasáda se předělává, tzn. že na původní fasádu se natáhne lepidlo perlinka a silikon, takže bylo samozřejmě předtím udělat okno i se vším (kromě probarvení původní fasády) uvést do původního stavu, v rámci reklamace, aby fasádník mohl pokračovat na původní kostru ostění špalet apod. Pak píšete, že dveře 100% těsnili, za poslední dva roky jste zde ani jednou ani Vaši zaměstnanci nebyli, byli jste líní přijet si to změřit osobně, vždy jste po mě chtěli jen fotky,ze kterých se nepozná vůbec nic, natož změření o kolik bylo dveřní křídlo vychýleno jedním směrem a rám druhým směrem, takže jak mohlo okno těsnit? Nechápu tuhle Vaši lež. Fakturu na 15 tisíc jsem donesl, od zedníka ze stejné vesnice, ale určitě ne známého, Vaši pracovníci co prováděli montáž z komunikaci potvrdí. V rámci poslední reklamace byla vyměňěna nejen polovina rámu kde je dveřní křídlo, ale i fixní strana, která byla montáží co se rovin týče zprasena též. To se rozhodla výroba vyměnit při vracení fixního skla, mě nevadila, neboť neměla vliv na těsnost. To, že byla vyměněna i druhá polovina jste se dozvěděl až ode mě, výroba vám to ani týden potom nedala vědět. To, že teď nechcete zaplatit fakturu za uvedení věci do původního stavu na základě reklamace, je jen Váš boj teď s výrobou, která tvrdí, že to zaplatíte Vy jako prodejci (prý tak široké dveřní křídlo ani nemělo být) kdy výroba tvrdí, že je zprasená montáž, a Vás jako prodejce, kdy tvrdíte, že výroba udělala špatné dveřní křídlo i rám. Já jako zákazník doplácím na to, že Vy se interně neumíte a nechcete domluvit, kdo to zaplatí. Tvrdil jste, že výroba tozaplatí z pojistky, a pak Vám to stopli a vy nechcete zase uznat jejich argument, že celé okno bylo namontováno zcela špatně, nedostatečně a křívě nejen svisle, horizontálně ale i do vrtule. Já přeci jako zákazník nebudu doplácet na to, že Vy jste udělali montáž špatně. Já chci jen aby jste zaplatil fakturu za uvedení věci do původního stavu po reklamaci, která nemusela být, kdyby se na začátku namontovalo vše správně. Nebudu přeci ostění špalety etc. platit dvakrát ze svého, když to nebyla má chyba. A jinak děkuji za oslovení spisálek, napsal jste svou odpověď opravdu krásně.
Z vyjádření spotřebitele vyplývá, že má k dispozici reklamační protokol. Teď je důležité, co přesně je v něm uvedeno. Reklamační protokol by mě obsahovat potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání. Pokud je z protokolu opravdu patrné, že došlo k výměně části okna z titulu záruční opravy, zbývá spotřebiteli doložit příčinnou souvislost se vznikem škody - tedy fakt, že práce bylo nutné provést jako následek výměny okna. Doloží-li spotřebitel všechny zmíněné důkazy o vzniku, výši škody a příčinné souvislosti, má právo na její náhradu.
Kdyby se jednalo jen o vymenu dverniho kridla, neni potreba nic demolovat a uvadet do puvodniho stavu. Ale jelikoz se jednalo o vybourani ramu francouzkeho okna, a to nadvakrat dokonce, tak uz z toho je zrejme a kazdemu kdo kdy vymenoval plastova okna vi, kolik suti a dalsi prace s tim je... je jasne ze muselo z vnitrni strany probehnout obouchani vnitrni omitky po celem obvodu, jelikoz ram je kotven na kotvy v tomto pripade a kotvy jsou pod omitkou. V tomto pripade nebyl ram kotven na turbosrouby ktere jsou skrz ram do cihly. Po celem obvodu doslo k demolici stiroduru v K cihlach a z venkovni strany musela jit veskera fasada po celem obvodu tez pryc, ram by jinak nesel vubec vyndat. Z venku i zevnitr se pak vse muselo dotahnout prilepit a dofajnovat natesno k novemu ramu, vse pro kompaktni paropropustnost, zatepleni a kompaktnost.
Rozsah prací by byl v případném soudním řízení předmětem dokazování. Podmínky pro vznik nároku na náhradu škody již byly několikrát zopakovány. V této souvislosti přeřazujeme stížnost na prodávajícího, aby se mohl k uplatněnému nároku vyjádřit.
Vzhledem k vyjádřením stran sporu je zřejmé, že v rámci služby VašeStížnosti.cz nebylo možné dosáhnout společné dohody. Z tohoto důvodu jsme nuceni stížnost uzavřít s nedosažením dohody. Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti. V takovém případě doporučujeme zastoupení advokátem. Seznam advokátů je k dispozici na http://www.dtest.cz/advokati.