Společnost


HP TRONIC, s.r.o. (dříve DATART INTERNATIONAL,a.s.)

Počet nahlášených stížností:254
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:19
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

50%
50%
Toto skore je založeno na 4 stížnostech.

#35500Neuznaná reklamace notebooku v prvních 6 měsících od zakoupení, neposkytnutí odborného stanoviska

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 10 dnů 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
14.09.2019, před 5 lety

Filip Konopka

Znění stížnosti

V únoru 2019 jsem si zakoupil notebook Dell za 17.000 kč v prodejně Datart. Prvních pár týdnů fungoval bez problému, pak se ale začaly projevovat závady. Během běžného užívání se začal notebook zasekávat, nepravidelně a čím dál tím častěji. Když zamrzl, nereagoval ani na klávesovou zkratku Ctrl+Alt+Delete a musel jsem jej manuálně vypnout. Přišel jsem tak o všechna neuložená data a posléze se načítal velmi dlouho. Tato závada se opakovala nepravidelně a čím dál tím častěji. Operační systém jsem přeinstaloval a uvedl do továrního nastavení. Po reinstalace fungoval několik dní bez problémů, pak se ale tyto závady začaly projevovat znovu. Notebook je prokazatelně vadný a reinstalace tento problém nevyřešila. O všem jsem si pořídil videodokumentaci, abych měl dostatek důkazů. Odeslal jsem tedy notebook do servisu a tato videa přiložil. Trval jsem na odstoupení od smlouvy a vrácení peněz. Přestože jsem reklamaci uplatnil v době do 6 měsíců od zakoupení věci, servis mi vrátil notebook zpět a reklamaci neuznal, aniž by předložil znalecký posudek či odborné posouzení věci. V servisní zprávě není uvedeno nic, popis závady i přiložená videodokumentace byla ignorována. Přeinstalovali operační systém a tvrdili, že popisovaná závada se nadále neprojevuje. Není zde uvedeno kdo a jak s notebookem manipuloval ani jméno osoby zodpovědné za servisní zprávu. Prodejce odmítá poskytnout součinnost.


Produkt

Notebook Dell Inspiron 15 5000 (5570) i5-8250U


Požadované řešení

Trvám na odsoupení od kupní smlouvy a vrácení peněz v plné výši.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.9.2019 11:24, před 5 lety

Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.

Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost se obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.10.2019 16:10, před 5 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.