Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dobrý den, chtěl bych podat stížnost na obchod Alza.cz, kde jsem zakoupil mobilní telefon (24.5.2018) a ještě v záruční době ho reklamoval, protože se mi přestal nabijet (16.8.2019). Spojení USB konektoru nebylo viditelné poškozené, ale prostě nenabíjelo. Po téměř 30dnech mi přišel email, abych si zboží vyzvedl a že moje reklamace byla zamítnuta z důvodu nespravneho/mechanickeho poškození. Telefony jsem nabíjel vždy stejně, u žádného jineho přístroje se zavada nevyskytla. Nejsem si jist, jakým jiným způsobem tedy telefon nabít, než že zapojím kabel do telefonu.
Totéž se mi stalo s Alzou v minulosti s bezdratovymi sluchátky ve vyšší hodnotě - Sluchátka s mikrofonem SteelSeries Siberia 800 , kdy mi je odmitli vyměnit z důvodu spatneho používání.Sluchatka byla zánovní, ale v perfektnim stavu. Nejsem si vědom, že je třeba používat jiný než běžný způsob, opět jsem nikdy neměl s jinymi sluchátky problem a to sluchátka používám téměř pořád, jsem gamer. Reklamaci mi v záruční lhůtě neuznali dne 4.2.2019. Nevěděl jsem, jak toto vyřešit, ale když se mi stejná věc stala podruhé, již to musím řešit dál, bohužel.
Mobilní telefon Cubot King Kong Dual SIM Waterproof Black, Sériové č. 354421090152877, Objednací kód CUB013b1
Prosím o výměnu zboží nebo navrácení peněz.
|
Tweet |
Uplynulo-li od převzetí zboží více než 6 měsíců, musel by v případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.