Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dotaz (pro nepřihlášené je maximální délka 1000 znaků): *
Dobrý den,
u prodejce Alza.cz jsem zakoupil autokameru, se kterou začali být od začátku problémy (jen abych popsal závadu: v kameře byl špatný kontakt a při jakémkoliv pohybu v autě se vypínala) Při první reklamaci mi zboží vrátili, že se chyba neprokázala (nejspíš kameru položili někam na stůl, zapnuli a bez pohybů samozřejmě kamera běžela. Při druhé reklamaci už vyměnili základovou desku, ale na konektor nikdo nesáhl. Třetí reklamace opět vyměněna základová deska a v konektoru stále stejná chyba (navíc kamera už nešla vůbec zapnout, jen naběhlo logo a ihned se vypnula a po zastrčení SD karty už nešla vyndat). Po této třetí reklamaci jsem do alzy kameru odnesl, že jsem s výrobkem nespokojený a z důvodů 3 stejných reklamací žádám o vrácení peněz. Dnes mi přišla sms, že mi byl požadavek zamítnut. Jak mám dále postupovat prosím? Koupil jsem si kameru ke každodennímu používání a ne aby trávila více času na reklamacích.
Mockrát děkuji za odpověď.
S pozdravem Hlubiňák
Kamera do auta TrueCam A5s
Vrácení peněz z důvodu tří stejných vad a nedůvěry k výrobku
|
Tweet |
Odstoupit od smlouvy je možné, pokud spotřebitel nemůže věc řádně využívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad (více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3388/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-z-duvodu-opakovani-vady-ci-pro-vetsi-pocet-vad).
Za opakovaný výskyt vady po opravě se považuje, pokud byla stejná vada již v minulosti dvakrát odstraňována na základě uznané reklamace a znovu se objevila. Pokud však prodávající třetí reklamaci zamítl, bude na spotřebiteli, aby prokázal, že se na výrobku vada, za kterou by byl odpovědný prodávající, skutečně projevila. Silným a přesvědčivým důkazem je posudek soudního znalce. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, může spotřebitel žádat odstoupení od smlouvy. Mimo to má také právo na náhradu svých účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.