Počet nahlášených stížností: | 69 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
s kolegyní jsme se rozhodly, že bychom se chtěly podívat
do Českého Krumlova. Vyplněný formulář POBYTY jsem odeslala
s tím, že vlastní ubytování na hotelu Růže mělo být až za dva
měsíce. Od společnosti jsem dostala termín zaplacení. 2 dny před platbou, jsem zjistila, že dva měsíce je dlouhá doba a mně vyvstaly zdravotní problémy, (je mi 70 let), proto jsem nechtěla riskovat a požádala jsem Slevomat o storno.
Z jejich strany byl na mne vyvíjen nátlak v tom smyslu, že pokud
nezaplatím, bude u mě exekuce a že jsem si měla pořádně přečíst
storno podmínky.
Se Slevomatem nebyly nikdy problémy,ráda jsem s nimi jezdila. Nyní se spojily se společností Twisto a také změnily podmínky.
Bylo by slušné, aby lidi při lákání na různé akce či výlety, také jasně a zřetelně upozornili na skutečnost, že peníze se nevracejí.
Takto to vypadá, že skryté a nenápadné podmínky nahrávají pouze
Slevomatu. Což je můj případ, protože než exekuci jako
nějaký pobuda, jsem částku 4390,-Kč zaplatila a vypadá to, že ani na žádný pobyt nepojedeme, protože kolegyně má také zdravotní problémy.
Slevomat nabízí pobyty v ČR i v zahraničí, které jsou cca 25% levnější, než kdyby si to člověk zařizoval sám.
Slevomat by měl být vztřícnější a lidštější k občanům.
Každému se může zdravotně přitížit, což je
můj případ, proto mi nemusí vyhrožovat exekucí, což mě velmi
uráží.
|
Tweet |
Ačkoliv obecně platí, že od smluv uzavřených přes internet může spotřebitel bez jakékoliv sankce odstoupit do 14 dnů od uzavření smlouvy, v tomto případě se jedná o výjimku, kdy odstoupení od smlouvy zákon neumožňuje. Dle § 1837 písm. j) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy o ubytování, dopravě, stravování nebo využití volného času, pokud podnikatel tato plnění poskytuje v určeném termínu. Pokud se tedy jednalo o pobyt, který byl stanoven na konkrétní termín, pak spotřebitelka nemá nárok na odstoupení od smlouvy ve 14 dnech od jejího uzavření.
V tomto případě došlo k uzavření smlouvy, kterou jsou vázány obě smluvní strany. Spotřebitelka má povinnost službu zaplatit a poskytovatel ji má poskytnout ve sjednaném čase a kvalitě. Ve smlouvách bývají zpravidla zakotveny storno podmínky, za kterých je možné pobyt zrušit, spotřebitelce tedy doporučujeme prostudovat uzavřenou smlouvu. Rovněž bývá většinou možné poslat za sebe na pobyt náhradníka, doporučujeme ověřit tuto možnost u poskytovatele.
Exekuce může být nařízena jedině v případě, že by společnost měla vymahatelný právní titul uznaný soudem, pokud by společnost tvrdila něco jiného, mohlo by se jednat o klamavé konání, které může být sankcionováno Českou obchodní inspekcí sankcí až do výše 5 000 000 Kč dle § 24 odst. 14 písm. d) zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podání podnětu je možné zde: https://www.coi.cz/podatelna/
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.