Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den
Dne 14.5.2019 jsem se zaregistrovala na seznamku be2 a v domnění,že zaplatím členský poplatek 149,-Kč jsem zadala platební údaje mé kreditní karty. Dnes 16.9. 2019 mi bylo ztrženo z be2 2.247,-Kč. O těchto částkách jsem nebyla dopředu informována a ani bych nesouhlasila, proto jsem ještě dnes poslala e-mail na be2 o ukončení prémiového členství a odstoupení od smlouvy. Všimla jsem si, že na tuto společnost je zde spoustu stížností. Je nějaká šance, že peníze vrátí a nebude se to opakovat?
Prosím Vás tedy tímto o pomoc. Jsem matka samoživitelka a potřebuji každou korunu a tohle je na mne opravdu moc. Děkuji za rychlou odpověď.
Ukončení prémiového členství, automatického prodlužování a odstoupení od smlouvy na seznamce Be2 a navrácení částky 2247 Kč.
Ukončení prémiového členství, automatického prodlužování a odstoupení od smlouvy na seznamce Be2 a navrácení částky 2247 Kč. Děkuji
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byla uveden společností v omyl.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti be2 S.a.r.l. je možné smluvní vztah vypovědět. Výpověď by měla dle obchodních podmínek společnosti obsahovat následující údaje: úplné jméno, zemi, jejíž služby be2 využívá (zřejmě se jedná o zemi, ve které spotřebitel využívá službu), svou e-mailovou adresu zaregistrovanou u společnosti be2 a své uživatelské jméno (alternativně: šifru, která byla spotřebitelce přidělena). Tato výpověď by měla být dle obchodních podmínek společnosti zaslána poštou na adresu: be2 S.à.r.l., služby zákazníkům / ukončení, 13 rue du Commerce L-1351 Luxemburg, Luxemburg; nebo faxem na číslo 420 227203713. Nicméně z důvodu, že smlouva byla uzavřena přes internet, postačí (ač to obchodní podmínky neupravují), pokud bude výpověď zaslána na e-mailovou adresu společnosti (zakaznickyservis@be2.cz).
Pokud společnost spotřebiteli brání smlouvu zrušit, zkracuje tím spotřebitele na jeho právech a k takovému jednání se nepřihlíží. Spotřebiteli doporučujeme, aby si uchoval všechny dokumenty, které prokazují, že smlouvu řádně ukončil.
Z důvodu předběžné opatrnosti může spotřebitel rovněž požádat svou bankovní společnost o zablokování své platební karty. Blokace platební karty však může být spojena s určitým poplatkem.
Dobrý den,
prosím, kontaktujte nás v uvedené záležitosti přímo na adrese michal.hlavacek@be2.com.
Mějte prosím na paměti, že naše emaily mohou být automaticky uložené ve Vaší Nevyžádané poště (Spam/Junk). Skontrolujte si proto prosím i tenhle adresář ve Vaší elektronické poště.
Děkujeme Vám.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Dobrý den,
situace je taková, že po několika e-mailech jsem dosáhla toho, že dne 19.9.2019 jsem obdržela "Potvrzení o smazání mého účtu" a deaktivaci mého profilu. Mé členství dle jejich slov mělo vypršet k datu 16/12/2019 přesto mi nebyla vrácena ani adekvátní částka.
V bance jsem chtěla reklamovat částku, kterou mi strhli, ale nebyla ještě odblokovaná. Ted už je. Stalo se už vůbec někomu, že vrátili peníze? Kartu jsem prozatím nerušila. Myslíte, že mám vůbec šanci, že by mi vrátili peníze?
S pozdravem
R.Brumarová
Co se týče praktického řešení situace, ze zkušeností spotřebitelů se ukazuje, že funguje právě tzv. chargeback prostřednictvím banky. Takovou cestou se podařilo již řadě spotřebitelů získat peníze zpátky. Každopádně doporučujeme si veškerou komunikaci se společností, obzvláště tu související s ukončením členství uložit.
Vzhledem k uvedenému vývoji stížnost uzavíráme. V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.