Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Od společniosti Renovality jsem zakoupil přírodní olej, podle návodu na lahvičce jsem ho aplikoval do horké vody. Po vypuštění vany zůstaly na dně vyžrané ďolíčky. S ředitelem společnosti panem Navrátilem jsem problém řešil po telefonu i po mailu. Řekl mi, že už podobný případ řešil, ale že jemu ani kolegovi se to nestalo, když to zkoušeli na svých vanách. Zaslal jsem mu fotografie a on problém předal k testování na VŠ chemickou do Zlína.
Po několika dnech mi poslal vyjádření, že pan chemik zjistil, že to možné je, protože olej obsahuje přes 90% methyl-salicylátů.
Pan Navrátil to chtěl uzavřít částkou 5000Kč, to však není ani pořizovací cena vany bez obkladů, které by se také zničily při kompletní výměně. Vana je v novém domě a byla před poškozením používaná teprve cca 2 měsíce, takže únava materiálu tady nehrozí . Po tom co jsem p. Navrátilovi odepsal, že to takhle neuzavřeme, přestal reagovat na mailovou komunikaci.
Wintergreen olej, č. šarže 092018
Uhradit minimálně cenu vany - 7260 Kč, to mi přijde adekvátní, když oprava vany vložkováním začíná na sedmi tisících, kompletní výměně se chci vyhnout z důvodu poškození obkladů a době trvání rekonstrukce.
|
Tweet |
Za škodu způsobenou vadou výrobku odpovídá výrobce a s ním solidárně i dovozce a další dodavatelé, kteří uvedli vadný výrobek na trh za účelem jeho prodeje, a to bez ohledu na zavinění. Tato speciální odpovědnost však nastupuje až od určité výše škody. Škoda se tedy hradí jen v částce převyšující částku vypočtenou z 500 EUR kursem devizového trhu vyhlášeným Českou národní bankou. K náhradě škody nižší než stanovený limit je povinen prodávající, který dodáním vadného výrobku kupujícímu (spotřebiteli) způsobil škodu tím, že porušil svoji povinnost plnit bez vad.
V případě sporu musí však poškozený spotřebitel prokázat porušení zákona prodávajícím dodáním vadného výrobku, výši škody a skutečnost, že příčinou jejího vzniku je právě ono protiprávní jednání. Škodu i příčinnou souvislost může spotřebitel doložit posudky znalce.
Prodávající nenese odpovědnost za škodu, pokud prokáže, že ji nezavinil, tedy že nevěděl a ani nemohl vědět, že prodaná věc může způsobit škodu. Vždy proto odpovídá za škodu prodávající, který vadnou věc prodal úmyslně nebo z vědomé nedbalosti.
Odpovědnost za škodu není možné vyloučit nebo omezit jednostranným prohlášením prodávajícího a ani dohodou stran. K takovému ujednání, byť spotřebitelem podepsanému, by se vůbec nepřihlíželo.
Škoda se hradí v penězích jen, pokud o to poškozený požádá. Jinak se nahrazuje uvedením do původního stavu (opravou). Při určení výše škody na věci se vychází z její obvyklé ceny v době poškození a zohlední se, co poškozený musí k obnovení nebo nahrazení funkce věci účelně vynaložit. Pokud nedojde k dohodě na výši škody, může ji určit pouze soud.
Jestliže se spor nepodaří vyřešit smírnou cestou, je na místě obrátit se na civilněprávní soudnictví. Případného advokáta lze vyhledat také v naší databázi zde: https://www.dtest.cz/advokati.
Společnost nám sdělila, že v řešení situace došlo ke komunikačním problémům (odpověď spotřebitel bohužel spadla do spamu). Dále společnost přislíbila spojit se spotřebitelem v rámci tohoto týdne, věc dořešit a přislíbila nás informovat.
Stížnost přeřazujeme na spotřebitele, aby mohl případně doplnit vývoj.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Společnost se doposud neozvala, ani telefonicky ani v mailové komunikaci.
Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.