Společnost


PharmaFit Czech s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#35545Chemické poškození přírodním olejem

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 9 dnů 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
17.09.2019, před 5 lety

Jiří Brdička

Znění stížnosti

Od společniosti Renovality jsem zakoupil přírodní olej, podle návodu na lahvičce jsem ho aplikoval do horké vody. Po vypuštění vany zůstaly na dně vyžrané ďolíčky. S ředitelem společnosti panem Navrátilem jsem problém řešil po telefonu i po mailu. Řekl mi, že už podobný případ řešil, ale že jemu ani kolegovi se to nestalo, když to zkoušeli na svých vanách. Zaslal jsem mu fotografie a on problém předal k testování na VŠ chemickou do Zlína.
Po několika dnech mi poslal vyjádření, že pan chemik zjistil, že to možné je, protože olej obsahuje přes 90% methyl-salicylátů.
Pan Navrátil to chtěl uzavřít částkou 5000Kč, to však není ani pořizovací cena vany bez obkladů, které by se také zničily při kompletní výměně. Vana je v novém domě a byla před poškozením používaná teprve cca 2 měsíce, takže únava materiálu tady nehrozí . Po tom co jsem p. Navrátilovi odepsal, že to takhle neuzavřeme, přestal reagovat na mailovou komunikaci.


Produkt

Wintergreen olej, č. šarže 092018


Požadované řešení

Uhradit minimálně cenu vany - 7260 Kč, to mi přijde adekvátní, když oprava vany vložkováním začíná na sedmi tisících, kompletní výměně se chci vyhnout z důvodu poškození obkladů a době trvání rekonstrukce.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.9.2019 11:02, před 5 lety

Za škodu způsobenou vadou výrobku odpovídá výrobce a s ním solidárně i dovozce a další dodavatelé, kteří uvedli vadný výrobek na trh za účelem jeho prodeje, a to bez ohledu na zavinění. Tato speciální odpovědnost však nastupuje až od určité výše škody. Škoda se tedy hradí jen v částce převyšující částku vypočtenou z 500 EUR kursem devizového trhu vyhlášeným Českou národní bankou. K náhradě škody nižší než stanovený limit je povinen prodávající, který dodáním vadného výrobku kupujícímu (spotřebiteli) způsobil škodu tím, že porušil svoji povinnost plnit bez vad.

V případě sporu musí však poškozený spotřebitel prokázat porušení zákona prodávajícím dodáním vadného výrobku, výši škody a skutečnost, že příčinou jejího vzniku je právě ono protiprávní jednání. Škodu i příčinnou souvislost může spotřebitel doložit posudky znalce.

Prodávající nenese odpovědnost za škodu, pokud prokáže, že ji nezavinil, tedy že nevěděl a ani nemohl vědět, že prodaná věc může způsobit škodu. Vždy proto odpovídá za škodu prodávající, který vadnou věc prodal úmyslně nebo z vědomé nedbalosti.

Odpovědnost za škodu není možné vyloučit nebo omezit jednostranným prohlášením prodávajícího a ani dohodou stran. K takovému ujednání, byť spotřebitelem podepsanému, by se vůbec nepřihlíželo.

Škoda se hradí v penězích jen, pokud o to poškozený požádá. Jinak se nahrazuje uvedením do původního stavu (opravou). Při určení výše škody na věci se vychází z její obvyklé ceny v době poškození a zohlední se, co poškozený musí k obnovení nebo nahrazení funkce věci účelně vynaložit. Pokud nedojde k dohodě na výši škody, může ji určit pouze soud.

Jestliže se spor nepodaří vyřešit smírnou cestou, je na místě obrátit se na civilněprávní soudnictví. Případného advokáta lze vyhledat také v naší databázi zde: https://www.dtest.cz/advokati.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.11.2019 11:58, před 5 lety

Společnost nám sdělila, že v řešení situace došlo ke komunikačním problémům (odpověď spotřebitel bohužel spadla do spamu). Dále společnost přislíbila spojit se spotřebitelem v rámci tohoto týdne, věc dořešit a přislíbila nás informovat.

Stížnost přeřazujeme na spotřebitele, aby mohl případně doplnit vývoj.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.12.2019 12:50, před 5 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
11.12.2019 17:45, před 5 lety


Jiří Brdička

Společnost se doposud neozvala, ani telefonicky ani v mailové komunikaci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.2.2020 16:13, před 5 lety

Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.