Počet nahlášených stížností: | 151 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 8 |
Dobrý den,
dne 27.6.2019 jsem cestoval spojem Flixbus N23 (Leverkusen Mitte - Praha). Zhruba ve čtvrtině cesty, těsně před půlnocí při zastávce v Dortmundu, zkolaboval střídající řidič a dopravce nebyl schopen zajistit náhradního. Byli jsme proto prostřednictvím SMS vyzváni, abychom si našli ubytování v hotelu (do výše 80 EUR) nebo se do cíle své cesty dopravili jiným způsobem a refundaci cestovních nákladů (nebo ubytování) uplatnili u Flixbusu. Do Prahy jsem dojel (podobně jako část dalších spolucestujících) vlakem, standardní 2. třída, až do Berlína na chodbičce přeplněného vlaku, opravdu žádný přepych.
O refundaci jízdného DB (Dortmund-Praha) ve výši 156,8 EUR jsem vzápětí požádal (ref:_00D20mXnN._5003X1ivRTz:ref) a všechno řádně doložil (kopie jízdenek, bankovní spojení). Když se delší dobu nic nedělo, svojí žádost jsem opakoval. Dostalo se mi odpovědi e-mailem (od jakési Ivy z Flixbusu), že převod peněz ze zahraničí je velice složitý a trvá dlouho, v řádu týdnů (asi to posílají v hotovosti po nějakém pěším poslu nebo po vzduchoplavcích). Na opakované urgence jsem jednou dostal odpověď, že mi peníze už poslali, ale že je banka vrátila. Opakovaně jsem tedy Flixbusu poskytl požadované údaje (kopie jízdenky DB z Dortmundu do Prahy; bankovní spojení, IBAN, BIC), ale jízdné mi nebylo ani po 3 (slovy třech) měsících refundováno. Navíc Flixbus se mnou přestal komunikovat.
Nejde mi ani o těch 158,6 EUR, ale o způsob jednání s (již bývalým, a to trvale) zákazníkem. Zřejmě je to obchodní model společnosti Flixbus. Co jednou peklo uchvátí, to nikdy, nikdy nevrátí...
Zdraví Vás,
Peter Mojzeš
S pozdravem,
Jízda spojem Flixbus N23 (Leverkusen Mitte - Praha) dne 27.6.2019, reklamace ref:_00D20mXnN._5003X1ivRTz:ref
Refundace nákladů na náhradní dopravu vlakem DB ve výši 156,8 EUR, a to převodem na bankovní účet. Číslo účtu jsem Flixbus posílal již 3x.
|
Tweet |
Práva ze smlouvy o přepravě osob mimo jiné upravuje § 40 a násl. vyhlášky Ministerstva dopravy ČR č. 175/2000 Sb., o přepravním řádu pro veřejnou drážní a silniční osobní dopravu. Cestující ve veřejné drážní a silniční osobní dopravě má právo
a) při neprovedení přepravy z důvodů na straně dopravce na vrácení jízdného,
b) jestliže z důvodů na straně dopravce dojde zpožděním spoje, který cestující použil pro přepravu, ke ztrátě přípoje v rámci jedné přepravní smlouvy nebo nebyla-li dokončena započatá přeprava cestujícího spojem, jímž jízdu nastoupil, na
1. další přepravu do cílové stanice nejbližším vhodným spojem příslušného dopravce nebo použití náhradní autobusové dopravy provozované přechodně za omezenou nebo zastavenou drážní dopravu, nebo
2. bezplatnou přepravu do nástupní stanice nejbližším vhodným spojem příslušného dopravce; cestující s jízdenkou pro jednotlivou jízdu má v tomto případě také právo na vrácení zaplaceného jízdného, nebo
3. vrácení jízdného za neprojetý úsek cesty, vzdal-li se cestující s jízdenkou pro jednotlivou jízdu další jízdy a dopravce tuto skutečnost potvrdil,
c) v případě, že spoj, který hodlal pro přepravu použít, má z nástupní stanice cestujícího zpoždění 60 minut a více a cestující s platnou jízdenkou pro jednotlivou jízdu se proto vzdal jízdy, na vrácení jízdného.
Pokud budou naplněny podmínky výše uvedených ustanovení bude mít spotřebitel nárok vrácení jízdného, popřípadě na slevu z jízdného a náhradu škody, která vznikla z důvodu nedokončení započaté přepravy cestujícího spojem, jímž jízdu nastoupil. Tento nárok je třeba nárokovat doporučeným dopisem na adresu sídla společnosti, ke kterému je třeba připojit kopii jízdenek.
V případě, že společnost oprávněnému požadavku spotřebitele nevyhoví, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese
https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.