Počet nahlášených stížností: | 20 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V roce 2017 se nám do domu pod záminkou,že jde o pracovníka E-On a jde kontrolovat vystavenou fakturu,která měla být chybně vystavena,nám nechal podepsat papíry o odstranění závad.Následně po odchodu jsme zjistili,že jsme podepsali smlouvu s Českou Aukcí s.r.o.Ihned po 5 dnech jsme poslali žádost o zrušení této smlouvy a následně jsme obdrželi odpověď že žádost akceptují a ukončují platnost smlouvy. Ale dne 5.8.letošního roku jsme obdrželi od právnické firmy výzvu k úhradě smluvní pokuty ve výši 4.000 kč a přes urgence e-mailem s touto právnickou firmou že s tímto nesouhlasíme se nám nikdo neozval a nikdo s námi nekomunikuje. Telefoní číslo,které je uvedeno u firmy České Aukce nefunguje .Dlužnou částku jsme tedy uhradili ale jde nám o spravedlivost.Děkuji předem,za zprávu o řešení.
číslo smlouvy 13388
Byli by jsme rádi,pokud se zjistí neoprávněně vymáhaná částka,aby nám byla vrácena.
|
Tweet |
Pokud spotřebitel včas (do 14 dnů od uzavření) od smlouvy odstoupil, zrušil se smluvní závazek od počátku a hledí se na něj, jako by nikdy nevznikl, a společnost tedy nemůže požadovat smluvní pokutu. Využil-li spotřebitel svého zákonného práva na odstoupení, společnost jej nemůže za využití práva sankcionovat.
Spotřebiteli doporučujeme, aby společnost informoval o tom, že neexistuje právní důvod existence dluhu. Pokud již uvedenou částku spotřebitel zaplatil, jednalo by se o bezdůvodné obohacení na straně společnosti.
Výzvu s uplatněním práva na vydání neoprávněně získané hodnoty je nutné adresovat a doručit tomu, kdo ji získal a drží. Písemná podoba není povinná, ale pro lepší důkazní pozici ji doporučujeme. Výzva v tomto případě sehrává dvojí roli. Jednak plní funkci oznámení, že k obohacení na úkor jiného došlo, a dále v souladu se zákonem určí splatnost, tj. okamžik, kdy se můžete svého nároku domáhat u soudu.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.