Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dobrý den, 4.9.2019 jsem chtěl reklamovat na Pražské pobočce notebook značky Asus, který prodejce na místě zamítl kvůli drobnému ďůlku na krytu displeje a nabídl mi nezáruční opravu s lhůtou 60 dní, kterou jsem odmítl, protože mám jako koncový spotřebitel právo na normální reklamaci na kterou má prodejce 30 dní (viz. https://www.dtest.cz/clanek-6219/jak-se-branit-kdyz-obchodnik-zamita-reklamace-jak-na-bezicim-pasu )
Proto jsem požádal firmu která se zabývá řešením sporů o pomoc v podobě znaleckého posudku, za který jsem zaplatil zrovna nemalé peníze. Poslal jsem Alze oskenovaný znalecký posudek s tím, že žádám odstoupení od kupní smlouvy z důvodu nemožnosti stihnout zákonných 30 dní (soudní znalec vyvrátil příčinou souvislost mezi reklamovanými závadami a mechanickým poškozením, tudíž zamítnutí bylo neoprávněné) a zároveň úhradu znaleckého posudku (7000,- Kč) Alza po delší době neaktivity vyrukovala s tím že vystavili nějaký doklad blbě a žádají po mě abych jim poskytl čestné prohlášení že toho nevyužiju a napsali nějaké číslo onoho pochybení, mě žádný špatný doklad nedorazil a vůbec nevím o čem to píši a taky chcou fakturu od znalce přímo té společnosti která mi ho dodala, což mi daná společnost odmítá vydat. Jak se mám v této chvíli bránit ? Má Alza nárok na to aby po mě požadovala nějaké čestné prohlášení že něčeho nezneužiji, když ani nevím o čem to mluví ? A musí mi Alza uhradit náklady které mě vznikly nebo náklady které vykázal přímo soudní znalec ?
Ultrabook ASUS ZenBook Pro UX550VE-BN105R Black Metal
Odstoupení od kupní smlouvy bez zbytečný průtahů a obstrukcí
Uhrazení nákladu spojených s reklamací - znalecký posudek
|
Tweet |
Dle ustanovení § 1924 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, má spotřebitel nárok na proplacení účelně vynaložených nákladů. Účelně vynaložené náklady je nutné chápat jako ty nejmenší nutné s přihlédnutím ke všem okolnostem. Zákon tedy nestanovuje, co vše se pod pojmem "účelně vynaložené náklady" skrývá. Většinou tedy půjde o to, co spotřebitel dokáže přesvědčivě doložit.
Spotřebiteli doporučujeme v dané situaci vyzvat společnost, aby poskytla větší součinnost při řešení daného problému. Společnost by především měla řádně vysvětlit spotřebiteli, o jaký nesprávný doklad jde a k čemu dané čestné prohlášení má sloužit. Nicméně platí, že společnost nemůže spotřebitele do ničeho nutit. Nicméně pokud nedojde ke smírném vyřešení dané situace, není vyloučeno, že se spotřebitel svých nároků bude muset domáhat v občanskoprávním sporu před civilním soudem.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost využít mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.